Friday, June 15, 2012

chat time

lama juga dah tak merapu dalam blog ni... lama juga saya memendam rasa tanpa diluahkan ke mana2 kecuali dalam hati dan ketika bersujud dan berdoa pada yang Esa... Dia lah Yang Maha Mengetahui segala isi hati manusia, segala keluh kesah manusia, segala suka duka manusia... kerna kita ciptaanNya... harus sentiasa tunduk dan sentiasa beringat bahawa tiada siapa pun yang memahami isi hati kita kecuali Dia...

Sakit juga tidak di luah rasa... sakit juga menahan air mata...

tapi ianya seakan2 kering.. seakan2 tersekat... seakan2 tenggelam di dalam hati yang hanya Dia mengerti...

penat, lelah, keluh kesah, risau, bimbang,rindu
suka, gembira, senyum, ketawa...

Dia juga yang mengerti kita...

Allah...
please make me strong.. stay strong... to be good Muslim...

Allah...
please guide me, to be a better person everyday...

Allah...
please protect me from doing harmful things...

Allah...
From You i belong, and to You i will return...


Wednesday, June 6, 2012

ingatan buat saya dan kamulah yg baca nih

Mati itu dekat, hidup itu inshaAllah...... mana2 ada je kes yang melibatkan kematian.. tak kiralah kat ceruk dunia mana pun kita hidup... kat malaysia- takut mati eksiden, terlalu byk kes, kat pakistan-takut mati kena bom, kat indonesia-takut mati tsunami,kat afganistan-takut mati kena tembak@gempa bumi, kat mekah-mati dihempap ribuan jemaah, mana2 pun kita takut mati kan.... tak pernah selamat kat mana pun...sebab apa, sbb kematian itu pasti dan benar...

Tuesday, June 5, 2012

kenapa saya kurang menulis




gadgets di hijack oleh dua anak dara ni... tak sempat ummi nak update, dtg dua org nak tgk barney la, upin ipin la, abcla, alif ba ta la..... layankan aje..... hihi...

ni pun curi2 masa jap update...
(sekarang:kakak tgk upin kat tab, adik ngah menyusu kat riba saya)