Tuesday, November 10, 2015

Hikmah yang tersirat - v.1

Sekarang baru sy mengerti...mengapa saya dulu ditempatkan di kluang... mengapa saya tak dapat cawangan berdekatan dgn rumah saya di kajang...mengapa sy belum duduk di rumah sndiri lagi...saya baru mengerti...

Sbb hati sy masih belum kuat melihat segala memori yg ada..kesan peninggalan barang..baju baju ahmad...foto keluarga yang begitu banyak diambil dan dicuci serta disimpan elok di dalam album... masih ada di dlm rumah ini... sungguh sy belum kuat... hati sy sebak..dan menangis di dalam... terlalu byk yg disimpan di sini.. bau perabot,carpet,brg keperluan menimbulkan rasa rindu..kenangan membeli bersama sama..masih segar!

Hampir 5 tahun berlalu... Allah latih saya untuk berdikari di tempat orang... jika saya berterusan di tempat yg sama..mgkin sy akan terus bersedih... Allah..terlalu byk nikmat yang telah Allah berikan padaku..nikmat Tuhan manakah yang hendak didustakan? 😢😢😭😭




posted from Bloggeroid

Memori lipat kain

Sapa rajin nak tolong saya lipat kain 3bakul ni?
😂😂😂

Nak maid lipat kain je... dah lipat tu letakkan dalam almari susun elok elok utk saya.. aaaaaaa...

#sayayangpemalassebenarnya
😂😂😂😂

memori kisah lipat kain dgn mama ;

dulu dulu masa kecik mama selalu lipatkan baju pastu saya selalu tolong mama letakkan baju kat almari...

skrg sy dh faham.. mama penat sbnrnya.. keje seharian..tlg basuh baju kami..lipat baju..masak..semua dia buat...rasa mcm kalau lah sy faham perasaan dia masa tu..sy takkan susahkan dia buat semua benda...
huhuhu..miss you ma....

memori lipat kain dgn ahmad pula ;

seminggu lepas kawin..first time jejakkan kaki ke rumah ahmad di quarters imigresen terengganu...

masa tu cuma bawak beg pakaian... ahmad tunjuk bilik dan buka almari pakaian dia.. suruh sy letak baju dlm almari tu...

sy terlopong tengok almari tu sebab...
KEMAS dan tersusun sangat!! saya ingatkan sy lipat baju dh cntik..dia lipat lagi 1000x cantik!! baju macam kat butik baju... segan plak saya nak letak baju dalam tu... takut cacat lak pemandangan almari yg tersusun tu...

since then..memang urusan lipat kain biasanya ahmad yg buat sbb saya lipat kain tak menepati citarasa dia yg tinggi... rasa cam loser sgt tak dpt lipat kemas mcm dia lipat...

hoi..sapa tak sayang suami..rindu nya.... takpe takpe..esok esok kakak adik dh besar remaja..tolong umi lipat kain tau!!!!!promise???

lipat kain..is never ending work..selagi pakai baju...selagi tu la kena lipat ..huhuhu...

#blogmawarnafastari
#nantisayapastekatblog
#lamatakmerapu

posted from Bloggeroid