Saturday, August 15, 2009

Flora & Fauna

Aku sekarang sudah ada hobi baru! yeay.. Aku sudah jadi pencinta alam flora dan fauna di dunia maya.. haha.. Mula2 kawan kami recommend kami berkebun, aku malas nak join, tapi laki aku ada keinginan nak mencuba untuk berkebun. Bila dah mula nampak hasil, semakin ketagih laki aku berkebun. Aku pun jeles jugaklah dia boleh berkebun, dan aku pun tak nak ketinggalan, aku pun join berkebun jugaklah.. Ni dia kebun aku;




Tiba, aku rasa lebih faedah jika berkebun real! hehe.. Makanya, inilah dia hasil kebun kecil aku.


Pokok Daun Bawang, hadiah dari Madame Hayati.. Thanks! memang berjasa daun bawang ni.. rajinla aku buat sup selalu.. hehe

Ni pokok daun sup... tak nampak hasil nya pun lagi.. mungkin dalam 0.009 grow kot? haha

Pokok cili api.. Nampak sikit hasilnya, 14% grow! hehe.. di Pakistan takde cili api.. jadinya kena amik inisiatif untuk tanam sendiri la.. benih kami bawa dari Malaysia. yehaa.. senangla en amad nak makan budu dia, dan aku buat sambal belacan kegemaranku! :)

Ni plak pokok sayur bayam merah.. Bayam ni favourite en amad la. tiap ari mesti dia nak bayam, ikan goreng plus budu! Kan senang kalau ada sayur bayam blakang umah je.. bila2 nak makan, amik je.. hah, dah 21% grow.. nampak tu! heheee
Penutup- Wassalam.. ;p
==' Cintailah alam sekitar '==



No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Raya 2023