Wednesday, June 24, 2020

Hasbunallah wanikmal wakil

Kebanyakkan masa saya hanya kami bertiga.

Embun, Kekwa dan saya.

kehidupan yang saya sendiri memilihnya, untuk  terus membesarkan anak-anak sendirian, saya juga memilih untuk duduk sendiri di rumah kecil untuk kami bertiga berteduh.

Sejak mama meninggal, banyak yang berubah, saya memilih untuk terus berjalan dan membina impian bersama anak-anak saya.  Allah memberikan saya kekuatan dan kesabaran untuk saya terus melangkah.

Membesarkan anak perempuan bukan mudah. Soal takut dan risau itu memang lumrah, namun saya letakkan harapan dan doa saya selalu amalkan,

๐ŸŒน
ุญَุณْุจُู†َุง ุงู„ู„ّู‡ُ ูˆَู†ِุนْู…َ ุงู„ْูˆَูƒِูŠู„ُ

"Hasbunallah wa ni'mal wakil."

Hasbunallah wa ni'mal wakil ni'mal maula wa ni'mal natsir 

"Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik pelindung."

๐ŸŒน
 ุจِุณْู…ِ ุงู„ู„َّู‡ِ ุงู„ุฐูŠ ู„َุง ูŠَุถُุฑُّ ู…ุน ุงุณْู…ِู‡ِ ุดَูŠْุกٌ ููŠ ุงู„ุฃุฑุถ ูˆู„ุง ููŠ ุงู„ุณَّู…َุงุกِ ูˆู‡ูˆ ุงู„ุณَّู…ِูŠุนُ ุงู„ْุนَู„ِูŠู…   
bismillahillazi la yadhurru ma'asmihi syaiun fil ardhi wala fis sama'ie wa huas sami'ul 'alim

 Dengan nama Allah yang tidak memberi mudharat akan sesuatu yang dibumi dan yang dilangit (selagi) bersama dengan Nama-Nya dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."

No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Raya 2023