Thursday, July 16, 2020

Impian dan azam baru

Hidup tanpa impian umpama kehidupan yang tidak ada arah tuju.

Semua orang punya impian, jika tiada, binalah impian itu supaya kita akan terus bergerak maju ke depan.

Impian orang Islam mahu masuk Syurga.

Oleh itu, semua yang impikan masuk Syurga kena berusaha mencapai sampai dapat masuk nanti. InshaAllah,


Saya masih terus dengan impian saya untuk membina kehidupan yang lebih indah bersama kedua puteri comel saya.

Embun dan Kekwa.

Alhamdulillah, mereka sudah besar, makin meningkat remaja. 

Embun sudah 11 tahun manakala Kekwa 10 tahun.

Pejam celik, masa berlalu dengan begitu pantas dan tidak saya sedari terlalu banyak perkara yang berlaku dalam hidup saya.

Saya berhenti menulis blog kerana mungkin laman media sosial lebih mudah di akses sebelum ini.

Semakin lama, media itu semakin meluas, kadang hak bersuara saya sebagai penulis yang suka melontarkan rasa hati ini kadangkala mungkin membuatkan orang yang berkawan dengan saya di muka buku agak muak dengan posting saya di sana.

haha. bukan mereka kata, cuma sangkaan saya. Maafkan saya, saya cuma rasa mungkin terbaiknya saya bercerita semula di sini.

Seperti mana dahulu saya selalu berkongsi di sini, lebih santai dan mesra dengan papan kekunci.

Oh ya, saya juga sebenarnya baru membeli sebuah laptop khas untuk saya menulis di sini. Saya sudah mempunyai satu impian baru iaitu selalu menulis sehingga saya mampu membukukan penulisan saya sendiri nanti. InshaAllah.


Kalau sahabat mengikuti cerita saya, saya kurang menulis di blog selepas kematian Mama saya. 

Perlahan-lahan saya akan kongsikan di sini ceritera hati saya selepas kematian Mama. 

Pemergian orang yang kita sayang memang amat menyakitkan, tapi saya redha dan pasrah kerana semua milik Tuhan.

Kita semua hanya Pinjaman.

Binalah impian dan azam baru untuk kita terus bergerak ke hadapan.

Fighting!

13 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam..teruskan berkarya. saya follow blog awak dah lama. glad to see you back :)

    ReplyDelete
  3. Menulis dilaman blog...satu kepuasan yang memang tak sama seperti menulis dimukabuku tu. Akak pun kadang on off jugak bloging ni. Haha..

    ReplyDelete
  4. salam mawar, same here.. saya perlukan ruang untuk write down my thought tetapi di ruang media social yang lain kekadang membuat saya terasa mungkin orang tak suka so saya mula menulis semula di blog.

    ReplyDelete
  5. Great information about wilderness for beginners giving the opportunity for new people. Harley Davidson Denim Jacket

    ReplyDelete
  6. Nice post. Thank you to provide us this useful information.
    Ryo Hazuki Jacket

    ReplyDelete
  7. This is a fabulous content and I would like to thank the admin he or she did a polite job here. This blog gives us knowledge about physical education and this blog gives some key information about his coaches. So, I squid game jacket am glad to found these types of articles. Hats off mate you wore. Thanks for posting this great and knowledgeable content I really enjoyed reading this.

    ReplyDelete
  8. Hi , Thank you so much for writing such an informational blog. If you are Searching for latest Jackets, Coats and Vests, for more info click on given link-Call of Duty Warfare Jacket

    ReplyDelete
  9. I really enjoyed reading your articles. It looks like you’ve spent a lot of time and effort on your blog. 12th Doctor Coat

    ReplyDelete
  10. Your site is good Actually, i have seen your post and That was very informative and very entertaining for me. Tom Hardy Dunkirk Jacket

    ReplyDelete
  11. Thanks for this. This is the simplest explanation I can understand given the tons of Explanation here. xo jacket

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023