Posts

Showing posts from May, 2015

anak merindu ibu

ma.. nak makan apa...

ma.. nak masak apa utk berbuka hari ni .

ma.. nak pergi surau ke...

ma... bangun.. sahur....

ma..larat ke puasa hari ni...

ma... jom kita gi beli baju raya.. cari baju kurung ....

ma... nak kasut ke...

ma... nak beli kuih apa....

ma... nak pegi kedai ke....

ma... makanlah sikit...

ma... jangan la makan manis manis sgt...

ma... kena makan byk..baru ada tenaga...

ma...nak balik terengganu tak...

ma... nak pegi mana minggu ni...



ma..... rindu nak panggil mama...
posted from Bloggeroid

suami soleh saya

Image
sudah bertahun lamanya ahmad meninggalkan kami...

namun saya masih berbicara mengenainya... bercerita tentang kebaikkannya... dia juga manusia biasa... ada kekurangan dan kelebihan.. tapi suka saya ceritakan tentang kebaikkannya saja.. kerana itu akan membuatkan saya bahagia...

kenang yg baik baik saja..
fikir yang elok elok saja..
hati akan turut bahagia sama..
:-) :-) :-)

**saya tidak pandai mengenai sirah...tapi saya selalu terfikir mengenai isteri Rasulullah s.a.w...Saidatina Aisyah r.a.... pemergian Rasulullah... tidak melemahkan dia... malah membuatkan dia meneruskan perjuangan Rasulullah... semangat itu yg kita harus contohi... keperibadian yg begitu yang saya ingin ikuti...

««««««««««suami soleh»»»»»»»»»»»»»»»

suami yg selalu tolong anda jaga anak anak anda..
suami yg tidak kisah menukarkan lampin dan mandikan bayi anda..
suami yg sanggup pegang anak bila berjalan jalan di shopping mall...dan membiarkan anda shopping dengan senang hati...
suami yang tak kisah pinjamkan badann…

Dilamar pada tahun 2013

wah.. caption tajuk.. suspen kan?!

tahun 2013 lepas...
pernah dilamar oleh syarikat penerbitan majalah untuk menulis artikel di ruangan majalah mereka....

hehehe...
tanpa ragu ragu saya terima untuk menulis di ruangan tersebut...
sebenarnya saya tak pasti dh publish ke belum sbb penerbit tak pula bagi saya copy dan saya pun tak pernah beli majalah mereka... hehe...

tapi apa pun..siapa yg pernah membaca ruangan tu dulu..saya harap dapat sedikit sebanyak membantu mereka yg supermom seperti saya meneruskan kehidupan.....

pandang ke depan..
dan teruslah berjalan....
meneruskan kehidupan


««««««««««««isi artikel mawar sempena hari ibu tahun 2013»»»»»»»»»»»»»»»»»»


Namaku mawar, aku punya seorang suami yang aku rasakan seperti dia adalah nafas hidupku, matahari yang menyinari kelopak kehidupan seharian ku. Aku menggelarnya “nafastari”.Kami bertemu di sebuah universiti yang kami belajar bersama-sama dan akhirnya membawa kami ke jinjang pelamin.

Setelah setahun kami berkahwin, kami dikurniakan…

sel otak berhubung :embun yang sulung

Image
soalan nadaa hari ni: 15052015




nadaa: umi.. kenapa motor mcm basikal umi?

umi : er.... (camne nak jawab ni... )

nadaa: umi.. kenapa?

umi : em..cubalah tanya soalan yg lebih logik utk umi jawab...

nadaa : em...jawablah umi... kenapa motor mcm basikal? (sgt curious)

umi: sbb motor kan kecik...(jawapan asal jawab... huhu)

nadaa: oooooooo.....

(em..nasib baik dh tak tanya dh....dah puas la tu dpt jawapan...adoi..nak kata minum susu enfagrow... dah empat tahun lepas... masih lagi sel sel otak berhubung..kenapa ini..kenapa itu....)

#kisahumidannadaa



posted from Bloggeroid