Posts

Showing posts from March, 2013

Paranoid, selalu sangat..

Image
Lama tak update blog.. rasa kekok plak nak menulis balik.. hehe.... selalu saja teringat nak kongsi cerita di sini.. tapi selalu juga tak punya masa... sibuk dengan rutin harian super ummi...
yep, super ummi.. super tired! gambar kat atas ni illustrate mcm mana sebenarnya kehidupan saya sekarang.. except jaga anjing tu la.. hihi..... kesimpulannya tak menang tangan... kalau boleh dibahagi tangan dan badan ni, macam2 kerja nak buat.. otak ni tak henti2 berfikir nak kena settlekan apa lepas ni.. apa yang belum dibuat.. apa yang kena buat... macam2 nak fikir... macam2 nak buat... bila masa saya rehat? masa tido je la saya betul2 rehat sebenarnya... itu pun tgh malam berjaga bila si embun nak susu, si kekwa nak menyusu (ye, masih menyusu badan!)kadang2 embun akan bangun malam sebab nak ke tandas....
pagi bangun siap2kan budak nak ke taska, dan saya bergegas ke ofis.. ofis hour saya 7.30-4.30....syukur duduk tempat yang tak jem macam di kluang ni.. mgkin ni lah hikmahnya saya dapat kerja …

Proses pembukuan "Diari Seorang Diplomat, Hikmah yang Tersirat"

Image
Travelog pakistan, Diari seorang diplomat, Hikmah yang tersirat

Saya pasti ada yang tertanya2 bagaimana saya boleh hasilkan sebuah buku untuk suami saya?
bagaimana proses itu dilakukan? bila? kenapa? kat mana?
Saya pun bagai tidak percaya saya telah melakukannya...


Mac 2011
dulu saya pernah menulis tentang dia... Dia seorang penulis
waktu tu 3 minggu selepas pemergian dia... saya menulis tentang dia seorang penulis...
waktu tu saya rasa tulisan dia di blog amat berharga dan bermakna buat saya, kerana itulah satu2nya harta yang tak ternilai yang ditinggalkan buat kami sekeluarga.. segala pahit manis kehidupan dia diceritakan di blognya... saya terlalu menghargai tulisannya.. sayangnya, saat dia telah tiada, mula rasa kehilangan.. mula rasa betapa berharganya penulisan dia buat saya...

ditambah pula, cerita dia mengenai Catatan buat anakanda kedua, membuatkan saya merasakan betapa kasih dan sayangnya dia pada kami sekeluarga, catatan yang merupakan wasiat tauhid seorang ayah kepada anakn…