Sunday, December 11, 2022

Kenapa awak pilih saya?

Pernah dahulu zaman baru kenal encik suami, saya tanya dia kenapa dia nak pilih saya jadi isteri dia?

Jawab dia,

"Tuhan ketemukan saya dengan seorang perempuan yang sangat penyabar. Semoga Dia menjadikan perempuan itu milik saya. Sebab tu la... Satu lagi sebab muka Nur macam ustazah! Sebab tu juga la Ahmad jatuh cinta pandang pertama."

.

.

Aaaa... Cewah!!

Begitulah.. ragam kasih #MawarNafastari zaman baru nak kenal hati budi. 

Hari ni tengah kemas rumah terjumpa diari lama, jumpa nota kecil yang saya salin semula ayat di SMS zaman dulu. 

Aih..mujur ada simpan kenangan macam ni. 
Tetiba rasa bahagia semula bila baca nota kecil ni.

Indahnya perasaan kasih seorang isteri buat suami kan.

Semoga kami dapat bertemu kembali di Syurga yang abadi. 

'Allah.. kami mohon doa dan selalu berdoa agar kami layak masuk ke Syurga-Mu walau kami rasa tidak layak. Sungguh terlalu banyak dosa yang perlu disesali setiap hari selagi masih hidup ini.

Hanya dengan rahmat Allah manusia layak ke Syurga. Kami mohon ampun dan rahmat-Mu selalu, Tuhan sekalian alam.'

🤲

3 comments:

Selamat Hari Raya 2023