Monolog galeria

Rindu melihat anak2 di pangkuan kamu... rindu melihat senyuman kamu yang menyenangkan hati, rindu pandangan kamu yang memikat jiwa 

kamu seorang suami yang baik... menantu yang soleh... mama pun tidak pernah melupakan kebaikan kamu terhadapnya
kami semua masih merindui kamu...

saya rindukan kehidupan kita yang sederhana di bandar kuala terengganu.. ketenangan melihat pantai bersama-sama...berhujung minggu bersiar di pantai berdekatan kampung halaman kamu yang cukup mendamaikan

sungguh saya rindukan suasana membuat umrah bersama-sama kamu.. kamu tanpa banyak mengeluh sanggup mendukung anak sulungmu ke mana saja kita pergi

kehidupan hidup di bumi pakistan bersama kamu adalah kenangan yang paling indah sepanjang hidup saya bersama kamu.... 

percutian terakhir kita empat beranak... melaka bandar yang bersejarah akhirnya menjadi destinasi bersejarah buat kita...

selalu saya tunjuk gambar embun bermain bersama kamu.. supaya dia merasa bahawa ayahnya ada selalu dihatinya...

akan saya cuba didik dan bentuk anak2 kita menjadi anak yang solehah.. 

anak yang akan selalu mendoakanmu sayang.....

moga doa anak2 ini menjadi penolongmu....

doa anak yang solehah menjadi penerang kuburmu....

kakak dan adik akan selalu bersama

sayang selamanya kerana Allah Taala

saling menjaga kebajikan masing-masing

dan akan berpegang pada 'wasiat tauhid' yang kamu tinggalkan buat anakmu

ummi akan menjaga anak-anak ummi sebaik mungkin kerana Allah... dan isterimu ini akan sentiasa mendoakan kebahagiaan kita sekeluarga di akhirat nanti...

inshaAllah..
inshaAllah
inshaAllah



Comments

  1. saya harap akak tabah dan sabar mnghadapi ujian allah nie........

    ReplyDelete
  2. Gambar dekat kubur tu paling menyentuh hati saya.

    ReplyDelete
  3. Seperti amat memahami perasaan rindu kamu pada dia... bersabarlah mawar.

    ReplyDelete
  4. Sedih baca entri mawar seperti selalunya....semoga mawar tabah dan sabar seperti pesan nafastari..

    ReplyDelete
  5. saya yakin mawar seorang y tabah & mawar bersyukur mmpunyai kehidupan y baik wp insan tersayang tiad di sisi

    ReplyDelete
  6. Br je jumpe embun dan kekwa ms aqiqah baru2 ni...teringin nak jumpe mawar, tp mawar dlam rumah kot...sy doakan mawar sentiasa bahagia bersama 2 puteri tercinta...jgn bmbg, janji Allah itu pasti dan mati itu pasti....mg mawar akan bertemu nafastari di jannah

    ReplyDelete
  7. entri Mawar selalu terkesan dlm hati ni...betapa bertuah anak2 itu, mempunyai ummi sekuat dirimu...

    ReplyDelete
  8. terkesan di lubuk hati.. betapa tabah hati seorang insan bergelar ibu dan isteri.. :(

    ReplyDelete
  9. Salam. Percutian terakhir bersama arwah suami pun di melaka jugak. Melaka bandar bersejarah juga menjadi kenangan bersejarah buat saya dan anak2. Semoga mereka tenang di sana dan In syaa Allah jika diizankan olehNya semoga kita dapat bersama dgn suami kita di Jannah.

    ReplyDelete
  10. dikau bertuah kerana menjadi permaisurinya mawar.. moga cinta kalian hingga ke Jannah.. amin...

    ReplyDelete
  11. sedih saya kak..... saya sendiri rase macam tak mampu nak didik anak2 sendirian... tabah sungguh kak mawar.... :'(

    ReplyDelete
  12. Entry² kamu sungguh meruntun kalbu...bertabahlah wahai ummi...

    ReplyDelete
  13. entry akk selalu buat jiwa saya dilanda sebak..tabahlah akk tuhan menguji setiap hambanya dengan ujian yang boleh dihadapi oleh hambanya..
    harap embun dan kekwa akan sekuat akk dan jadi ank solehah

    ReplyDelete
  14. Terus kuat kak ! Akak b0leh !

    ReplyDelete
  15. Sepi datang bersama rindu
    Rindu terbawa ke dalam mimpi
    Mimpi menghimpun kenangan lalu


    ...hati!
    Tabahlah ya
    Demi sebuah janji
    Demi anak2 yang suci
    Demi kasih abadi

    ....semoga satu hari nanti
    Hati yang sudah terbelah dua ini
    Akan bercantum kembali
    Di Firdausi

    ReplyDelete
  16. Sepi datang bersama rindu
    Rindu terbawa ke dalam mimpi
    Mimpi menghimpun kenangan lalu


    ...hati!
    Tabahlah ya
    Demi sebuah janji
    Demi anak2 yang suci
    Demi kasih abadi

    ....semoga satu hari nanti
    Hati yang sudah terbelah dua ini
    Akan bercantum kembali
    Di Firdausi

    ReplyDelete
  17. salam..saya suka cara kamu mencintai suami mu..saya suka cara kamu melalui hidup kamu sendiri..tak adil kan bila ditinggal mati? saya sangat suka nukilan mu tapi demi allah saya ingin terus hidup bersama suami dan anak2,sebab saya tahu saya tidak sekuat kamu..semoga kamu akan terus menjadi inspirasi..

    ReplyDelete
  18. Janji allah kepada hambanya yg kuat dan tabah itu pasti...semoga kamu kuat dan saya mendapat kekuatan itu dari pengalaman kamu.

    ReplyDelete
  19. Janji allah kepada hambanya yg kuat dan tabah itu pasti...semoga kamu kuat dan saya mendapat kekuatan itu dari pengalaman kamu.

    ReplyDelete
  20. Banyak2 kan bersabar dan tabah ye..saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Allah pasti akan duga kita. Tapi Allah duga kita ikut kemampuan kita. Allah tau kita mampu. Berpeganglah pada tali Allah. InsyaAllah, bertemu semula di Jannah nanti.

    ReplyDelete
  22. Selalu mengikuti kisah mawar. hhuhhuhuh.. tiap kali baca pon sure nangis. Sungguh mawar tabah. InsyaAllah bertemu semula di jannah.

    http://ibucergas.com/
    http://vitamin.ibucergas.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

32 weeks 3 days