Sunday, May 9, 2021

Bagaimana cara bangkit dari kesedihan kematian?

Ramai selalu tanya saya... macam mana saya boleh lalui kesedihan pemergian orang yang tersayang... dan berapa lama saya ambil untuk move on dan bangkit dari kesedihan?

Saya tiada jawapan untuk itu.

Sungguh sahabat, tiada limit masa bagi setiap kesedihan yang hadir dalam diri kita.

Perasaan itu datang dengan sendiri. Kita kuat kerana Allah memberikan kekuatan buat kita. 

Tidak mudah melaluinya..tapi ada sesuatu yang saya ingin kongsi di sini..

Sekiranya kita melihat semula dan merenung kembali sebab kita dilahirkan di dunia.. bagaimana kita bermula dan bagaimana nanti kita berakhir.. kita tidak akan punya masa untuk bersedih lama-lama. Terus memandang 'masa depan' yang lebih panjang tempohnya. Bersediakah kita mengumpul bekalan untuk ke Sana?

Itu menjadi persoalan dan titik mula saya memandang sisi kesedihan ini. Kesedihan ini akan berlalu pergi, kita teruskan hidup yang masih berbaki dengan mengumpul segala bekalan yang kita mampu. 

Kerana kita di dunia ini hanya Sementara dan destinasi utama kita idamkan adalah untuk ke Syurga, temui Allah yang kita cinta. ❤

Insya-Allah.🌹


No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Raya 2023