xmahu sakit

Semalam tiba2 je saya selsema.. Selsema smp naik kepala pening, tak dapat nak fokus buat kerja kat ofis.. Keluar pegi klinik, doktor pula takde, jd saya makan je ubat panadol soluble dan ke ofis semula..

Smp ptg makin melarat pula.. Kawan ofis bagi tips, makan bubur panas2.. Balik kerja saya terus pegi mcdonald makan bubur mcD tu smp hbis wpun panas.. Sy minum air panas sekali, punyalah nak baik cepat.. Sebab apa?

Sebab saya ada anak2 di rumah yang perlukan perhatian saya.. Kalau saya demam, kalau saya sakit, sape nak tgk diorang? Kalau diorg berjangkit, nnt diorg sakit, saya pula yang susah hati nak pergi kerja.. Saya jarang sakit dan demam, jd bila tiba2 saya jdik demam saya rasa seboleh2nya nak lawan penyakit tu supaya cepat2 hilang...

Bila balik rumah, tgh badan tak larat, si anak2 kecil tak mengerti apa, ditekannya mata ummi disuruh buka, di pegang tangan ummi disuruh main, di heret tangan ummi disuruh ambilkan air dalam peti wpun pembantu ada, ummi jugaklah yang kena buat.. Ummi sihat, ummi tak sihat, anak2 tetap anggap ummi superwomen! Heeeee.. Boleh bangun tgh malam melayan rengekan nak itu, nak ini.. Disambung pula dgn adik selepas itu.. Terus air mata menitik sbb tak larat dan teringatkan dia..

Ya, saya tak mahu sakit sbb saya harus jd super ummi embun dan kekwa! Sepertimana mama saya mnjadi supermama kepada saya sewaktu sy kecil dahulu dan kini!

.. Ma, I love you.. now when I became a mother, I appriciate u more! Thank you Allah for giving me a mother.. And thank you Allah for giving my kids a mother.. :)
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Comments

  1. salam mawar,

    cuba try ni..kalau sakit tekak minum air hangat campur ngan madu and lemon..insyallah selsema tak jadi.. kalau rasa nak demam cuba buat senaman ringan untuk keluarkan peluh.. sy sll buat mcm tu bila rasa nak demam..insyallah bila badan dah berpeluh, demam pun tak jadi..

    ReplyDelete
  2. Saya kagum. Harap diberi kekuatan yang sama mcm nur. kita x pernah tahu masa depan kita bagaimana. Kebetulan sy tgh x sihat skrg ni, bila terbaca n3 ni, terasa nak cepat2 sihat. sampai bila nak mengharapkan org lain menjaga kita. Chaiyok nur! Teruslah menjadi sumber inspirasi kpd ibu2 diluar sana..

    ReplyDelete
  3. salam dear, saya juga takut sgt klu sakit nanti byk benda terabai.byk perlu diberi perhatian. sbb tu pg2 selalu bekpes ngan air madu perahan lemon sblm mkn apa2

    ReplyDelete
  4. it's true ..very true that when we became a mother we appreciate our own mother more than ever :)

    ReplyDelete
  5. Salamnur...

    Slmt hr raya maaf zahir batin... Kite ni walau x sihat, anak2 tetap diutamakan... Kagum ngan semangat nur, mg nur terus kuat... :)

    ReplyDelete
  6. nikmat menjadi ibu...walaupun sakit tetap kuat melayan anak-anak...

    ReplyDelete
  7. Saya tak tahu di mana saya bisa memulakan kata
    Dalam arena blog ini saya bukanlah orang lama
    Tetapi tulisanmu sungguh menyentuh hati seorang wanita
    Yang mula berfikir bagaimana jika aku berada di tempatnya?

    Moga kau diberikan kekuatan untuk menghadapi segala cabaran dan ujian yg melanda

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!