Wednesday, August 29, 2012

warkah hati mawar

ahmad,

saya rindu awak.. awak tahu tak??..
dah lama saya tak bercakap dengan awak...
tapi sebenarnya setiap hari saya bercakap dengan awak dalam hati saya....

tiap kali ingat awak, tiap kali tu saya ingat nak mati...
sungguh rasa nak sangat pergi dekat awak.. tapi saya takut juga nak mati..
sakit macam mana ye rasanya?
selamat ke saya nanti kalau masuk kubur nanti?
Ya Allah.. takutnya..

Ahmad, saya harap awak baik2 aje kat sana..
segala urusan awak kat dunia ni saya cuba sedaya upaya untuk menyelesaikannya..

Ahmad, anak2 awak dah besar, dah pandai main bersama..
awak mesti seronok bila lihat mereka membesar...
dua2 menghiburkan hati, sepertimana awak selalu hiburkan hati saya...

Ahmad, tahu tak sekarang saya dah bekerja kat tempat yg sy berangan dulu tu?
hehe... ingat tak awak pernah kata, "Nur, cubalah minta kat sana, mana tahu dapat"
memang dapat pun! alhamdulillah... saya rasa lebih seronok dpat kongsi kegembiraan ini dengan awak.... harap awak dapat lihat kegembiraan ni.. walau saya tak tahu samada awak dpat lihat atau tidak... Rahsia Allah..... kita tak tahu kan?... tapi Allah lebih Tahu...

Ahmad, awak ingat tak.. dulu saya selalu mengomel orang perempuan bawak kereta, yang si lelaki kat sebelah duk tidur? .. sekarang bila saya dah pandai memandu long distance, saya baru faham... dan saya tak kisah pun kalau saya yang memandu, awak yg tidur di sebelah... tapi itu kan kalau.. takkan pernah terjadi dalam hidup saya kat dunia ni.... selamanya awaklah yang bawak saya naik kereta sebab saya tak pandai pun memandu masa tu...........................

Ahmad, Embun anak sulung kita tu sebijik macam awak tau... dengan petah nya... MashaAllah, comel sgt! perangai pun ada sikit menurun perangai awak lah... ada sekali tu, saya masak untuk anak2 kita, dia makan bersungguh-sungguh.. macam awak je! lepas tu boleh dia puji saya, "pandai ummi masak untuk nadaa!" ya Allah, sebijik macam awak la... dulu awak selalu kata kat saya, "pandai nur masak..." heh.. mana si Embun tu tahu ek ayat camtu? hahaha...

Ahmad, saya sebenarnya tak pernah berhenti bercakap dengan awak... dalam hati saya selalu nak bercerita dengan awak.. sebab awak masih hidup dalam hati saya.... tak sangka sungguh jiwang pula saya ni bila awak dah takde.. masa ada tu, nak ucap sayang pun cam malu2... aish... huhu... manusia, menghargai bila benda hilang... isk isk..........

Sampai sini aje tulis di blog ni.. nnt smbung dalam hati saya je ye........
;)






Monday, August 27, 2012

Soalan Cepumas itu... saya jawab


rasa macam nak demam... demam rindu! huhuhu....
sabar wahai hatiku.......

hidup ni singkat, hidup ni singkat, hidup ni singkat..
mati itu dekat, mati itu dekat, mati itu dekat...

"wpun kekasihku mati, cinta itu kekal abadi"~mohabbatien.........

ada orang tnya saya,
"smp bila nak mcm ni? cuba buka hati utk org lain.."

haish... soalan apakah itu????
saya bagi markah negative infinity utk soalan itu...
tak patut dan tak relevan! haha...

saya rasa, anak dara kat luar tu ramaaaaaiiiii lagi yg belum kahwin, belum berpunya... so... apa kata kasik chance kat diorg rasa nikmat perkahwinan pula kan? dan saya berharap cinta saya smp bila-bila untuk suami saya Wan Ahmad Fadzil......

saya doakan kawan2 saya , sahabat2 saya temui jodoh yang baik yang dapat membimbing mereka ke Syurga Allah, yang dapat sama2 mengenal cinta Allah... itulah yang terbaik...

harapan saya,pada diri saya,
saya cuma mahu lakukan yang terbaik sebagai ibu, sebagai anak, sebagai adik, sebagai hamba Allah...dan harapan terbesar saya semestinya untuk mencintai suami saya kerana Nya....oleh itu, saya sedang berusaha meletakkan cinta saya ke jalanNya... dengan merapatkan hubungan keluarga, menjaga amanah yang ditinggalkan oleh si dia.... menjaga diri saya sepertimana saya menjaga diri saya semasa dia masih ada...dan kalau org bertanya, saya selalu berkata, "Saya dah berkahwin"... dan selamanya tetap begitulah hakikatnya.........

ini harapan dan juga doa saya... sentiasa...
jodoh rahsia Allah, kita manusia tidak harus sombong untuk meminta padaNya..
salahkah saya meminta padaNya untuk terus mencintai si dia yang telah pergi menemuiNya?

-----------------------------------------------------





Sunday, August 26, 2012

Selamat hari raya

Salam Eidul fitri buat semua.........

tak boleh nak cerita panjang, sebab sebak plus terkejut dengan tragedi menimpa kami di hari raya hari tu..

dipendekkan cerita..

saya berjaya bawa pulang si putih ke kampung bari bersama dua orang anak saya..
ya, kami bertiga sahaja! saya drive form Kuala Terengganu (kg mama) to Kampung bari besar, Setiu (kg ahmad).... beraya dengan ahmad kat sana... dengan che...

mesti ahmad rindu kat kami, that's y i balik raye pertama kat kampung bari.. kesian ahmad, mesti dia nak jmp anak2 dia kan.. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....


pastu.. masa odw balik dari Kuala Terengganu to Shah Alam.... kakak saya drive si putih....
kami konvoi bersama abang sulong saya... tengah nak berhenti solat kat masjid kat area Chenor, kami EKSIDEN.... the scariest part is that i saw a MAN terpelanting dari motornya...

trauma sekejap!

Tuhan masih sayangkan nyawa kami sekeluarga... alhamdulillah.....
Saya berdoa agar pemuda itu cepat sembuh.. katanya dia patah tulang kaki dan tangan... Allah, sembuhkan dia, sembuhkan dia, sembuhkan dia..... sob sob sob....


serius, len kali balik terengganu rasa nak naik flight je! (budget cam org kaya lak! haha)
tahun depan raya Shah Alam je la... huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


tutup cerita!

Selamat hari Raya!


Monday, August 6, 2012

Thursday, August 2, 2012

Kekuatan saya

Ramadhan & Aidilfitri tahun kedua tanpa kekasih saya…

Ramadhan tiba lagi.. dah nak masuk separuh ramadhan… sekejap je masa berlalu… saya harap,masa akan terus cepat berlalu supaya segalanya saya dapat harungi dengan sekelip mata…
Alhamdulillah, masih bernyawa, masih diberi nafas, masih boleh tersenyum, masih boleh ketawa, masih boleh berkata-kata, masih boleh berjalan, masih boleh mendengar,
Masih bersama anak-anak, masih punya ibu bapa, masih ada kawan-kawan setia, masih punya kerjaya…

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah…

Nikmat kalau ditulis terlalu banyak Allah beri, namun kita manusia sering saja melihat pada satu kekurangan yang ada pada kita…
Apalah sangat dugaan dan ujian jika nak dibandingkan dengan nikmat Allah beri kan…
Astagfirullah, ampunkan saya Tuhan kerana selalu melatah di kala terasa rindu yang amat sangat terhadap suamiku…
Selalu saja hampir mengalah di saat teringatkan dia…
Selalu saja lemah di masa terlalu memerlukan dia…

Nikmat Allah beri buat saya masih hidup hingga kini..
Kadang rasa nak rebah dan lari jauh dari dunia untuk saya lupakan kesedihan dan kerinduan yang menebal pada si dia..
Saya sedang berusaha meletakkan Allah sebagai penyuluh hidup saya yang paling Utama…
Segalanya saya harus bergantung pada Nya…

Tiap kali saya rasa saya perlukan Ahmad, cepat2 saya beristighfar…
“Cukuplah Allah penyuluh hidup saya dan anak-anak”

Tiap kali saya rasa tidak mampu menguruskan sesuatu…
Saya harus beringat…
“Dengan izinNya, apa pun akan terlaksana..tawakal pada Dia…berserah pada Dia, kita usaha!, inshaAllah, pasti tidak akan kecewa”

Tiap kali rasa keseorangan, dan merasa tidak selamat,
Dalam hati saya.. “Allah jaga kita, Allah jaga kita, Allah jaga kita”

Sungguh saya bukan orang yang kuat, saya amat lemah dan penakut…
Orang kata Hawa perlukan Adam.. Adam perlukan Hawa…
Hawa itu lemah… saya seorang Hawa, saya memang lemah..
Tapi Adam saya sudah dijemput pulang ke negeri asal….
Tiada lagi Adam melindungi Hawa di dunia…
Akal saya kata saya rasa lemah dan tidak selamat…

Tapi akal itu silap!

Hati saya kata “ Allah jaga kita!”
Kita lemah, mintak tolong Dia,
Rasa tak selamat, berserah padaNya…

Ya, itulah kekuatan saya…

Wednesday, August 1, 2012