Posts

Showing posts from August, 2012

warkah hati mawar

ahmad,

saya rindu awak.. awak tahu tak??..
dah lama saya tak bercakap dengan awak...
tapi sebenarnya setiap hari saya bercakap dengan awak dalam hati saya....

tiap kali ingat awak, tiap kali tu saya ingat nak mati...
sungguh rasa nak sangat pergi dekat awak.. tapi saya takut juga nak mati..
sakit macam mana ye rasanya?
selamat ke saya nanti kalau masuk kubur nanti?
Ya Allah.. takutnya..

Ahmad, saya harap awak baik2 aje kat sana..
segala urusan awak kat dunia ni saya cuba sedaya upaya untuk menyelesaikannya..

Ahmad, anak2 awak dah besar, dah pandai main bersama..
awak mesti seronok bila lihat mereka membesar...
dua2 menghiburkan hati, sepertimana awak selalu hiburkan hati saya...

Ahmad, tahu tak sekarang saya dah bekerja kat tempat yg sy berangan dulu tu?
hehe... ingat tak awak pernah kata, "Nur, cubalah minta kat sana, mana tahu dapat"
memang dapat pun! alhamdulillah... saya rasa lebih seronok dpat kongsi kegembiraan ini dengan awak.... harap awak dapat lihat kegembiraan ni.…

Soalan Cepumas itu... saya jawab

rasa macam nak demam... demam rindu! huhuhu....
sabar wahai hatiku.......

hidup ni singkat, hidup ni singkat, hidup ni singkat..
mati itu dekat, mati itu dekat, mati itu dekat...

"wpun kekasihku mati, cinta itu kekal abadi"~mohabbatien.........

ada orang tnya saya,
"smp bila nak mcm ni? cuba buka hati utk org lain.."

haish... soalan apakah itu????
saya bagi markah negative infinity utk soalan itu...
tak patut dan tak relevan! haha...

saya rasa, anak dara kat luar tu ramaaaaaiiiii lagi yg belum kahwin, belum berpunya... so... apa kata kasik chance kat diorg rasa nikmat perkahwinan pula kan? dan saya berharap cinta saya smp bila-bila untuk suami saya Wan Ahmad Fadzil......

saya doakan kawan2 saya , sahabat2 saya temui jodoh yang baik yang dapat membimbing mereka ke Syurga Allah, yang dapat sama2 mengenal cinta Allah... itulah yang terbaik...

harapan saya,pada diri saya,
saya cuma mahu lakukan yang terbaik sebagai ibu, sebagai anak, sebagai adik, sebagai hamba Allah.…

Selamat hari raya

Image
Salam Eidul fitri buat semua.........

tak boleh nak cerita panjang, sebab sebak plus terkejut dengan tragedi menimpa kami di hari raya hari tu..

dipendekkan cerita..

saya berjaya bawa pulang si putih ke kampung bari bersama dua orang anak saya..
ya, kami bertiga sahaja! saya drive form Kuala Terengganu (kg mama) to Kampung bari besar, Setiu (kg ahmad).... beraya dengan ahmad kat sana... dengan che...

mesti ahmad rindu kat kami, that's y i balik raye pertama kat kampung bari.. kesian ahmad, mesti dia nak jmp anak2 dia kan.. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....


pastu.. masa odw balik dari Kuala Terengganu to Shah Alam.... kakak saya drive si putih....
kami konvoi bersama abang sulong saya... tengah nak berhenti solat kat masjid kat area Chenor, kami EKSIDEN.... the scariest part is that i saw a MAN terpelanting dari motornya...

trauma sekejap!

Tuhan masih sayangkan nyawa kami sekeluarga... alhamdulillah.....
Saya berdoa agar pemuda itu cepat sembuh.. katanya dia patah tulang …

Hadiah

Image

Kekuatan saya

Ramadhan & Aidilfitri tahun kedua tanpa kekasih saya…

Ramadhan tiba lagi.. dah nak masuk separuh ramadhan… sekejap je masa berlalu… saya harap,masa akan terus cepat berlalu supaya segalanya saya dapat harungi dengan sekelip mata…
Alhamdulillah, masih bernyawa, masih diberi nafas, masih boleh tersenyum, masih boleh ketawa, masih boleh berkata-kata, masih boleh berjalan, masih boleh mendengar,
Masih bersama anak-anak, masih punya ibu bapa, masih ada kawan-kawan setia, masih punya kerjaya…

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah…

Nikmat kalau ditulis terlalu banyak Allah beri, namun kita manusia sering saja melihat pada satu kekurangan yang ada pada kita…
Apalah sangat dugaan dan ujian jika nak dibandingkan dengan nikmat Allah beri kan…
Astagfirullah, ampunkan saya Tuhan kerana selalu melatah di kala terasa rindu yang amat sangat terhadap suamiku…
Selalu saja hampir mengalah di saat teringatkan dia…
Selalu saja lemah di masa terlalu memerlukan dia…

Nikmat Allah beri buat saya mas…

Embunku

Image