berjalan dan berjalan jika tiba destinasi, kita akan berhenti

Wednesday, January 16, 2013

teringin satu hari menjelajah dunia... melihat tempat orang... melihat budaya orang... melihat kecantikkan alam ciptaan Tuhan... memikirkan tentang kehidupan di sudut yang berbeza... merasa angin yang berbeza... menghirup udara yg lebih segar... melihat bulan lebih terang dan dekat... melihat awan yang cantik.. melihat burung yang riang berterbangan di udara yang sihat...

semua itu saya teringin melakukannya... tapi bukan sekarang... sekarang cuma boleh bermimpi... bangun semula , kemudian hidup seperti org biasa.. melakukan aktiviti rutin.. yang entah bila ada penambah baik dalam rutin ku seharian ini?

tiap hari.. ada saja keluhan hati.. mengaduh penat... kadang2 dilepaskan pada anak2 yg kecil tak mengerti apa... kemudian mereka menangis kerana dimarah... dan saya ambil, peluk dan pujuk mereka semula.. kadang tok mama membantu memujuk mereka.. Allah... mujur ada mama... syukur... semoga Allah panjangkan usia mama supaya dapat sama2 meringankan keluhan ku.. namun aku tahu dan pasti kenyataannya suatu hari.. atau satu masa nanti aku harus bersedia hadapi kenyataan apa pun.... moga Allah tetap jaga hati ini ke jalan yang benar jika diuji......

kadang firasat hati bimbang apa akan jadi kalau masa saya pun tiba? apa jadi pada anakanda yang berdua itu? siapa yang akan jaga mereka? hati kecil menenangkan dengan jawapan Allah jaga... Allah jaga.. Allah jaga... Sedih bila memikirkan yang bukan2 ini.. tapi ini bukan2... tapi inilah kenyataan.. yang satu masa yang kita sendiri tidak tahu bila... dan bersediakah saya? .. Allah.. sungguh takut memikirkannya...

Moga Allah kurniakan saya kesihatan mental dan fizikal yang baik supaya saya dapat menjalankan tanggungjawab saya dengan baik......

Embun, kekwa... ummi sayang sangat kamu berdua...
membesarlah jadi anak yang solehah dan berguna...

mama, maafkan nur atas segala salah dan silap...
terima kasih kerana setia di sisi anakmu yang lemah ini....

papa,  terima kasih kerana mengenalkan nur ttg roda kehidupan sejak kecil lagi...
naik turun , jatuh bangun sesebuah kehidupan itu dapat nur lihat dr pengalaman papa...
pengalaman itu sangat berharga! dan nur belajar itu semua dari papa...

hari ini saya masih berjalan lagi... 
esok siapa yang tahu?

berhenti di sini...
sambung lagi nanti.. inshaAllah







10 comments:

Mak Wardah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Semuga Nur sentiasa diberkati Allah, bahagia selalu dan dilimpahi segala kesenangan di dunia dan akhirat

Fifi Nadhrah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

segalanya milik Allah kan kak.. kite taktau bile sang pencipta nak mintak balik ape yang DIA dah beri..

suri solehah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya masih tidak dapat menahan sayu setiap kali kesini..semoga puan tabah dalam menjalani kehidupan puan dan anak2...

RYS AREESA NASIR jr said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

setiap perjalanan pasti ada destinasinya... tiba waktu perjalanan kita akan tamat juga... semua ciptaan-Nya akan mengalami perjalanan itu. Dengan kekuatan yg diberi Dia, berjalan kita melunaskan tanggungjawab dengan sebaik daya... sabarlah dik... bahagian hidup inilah milik kita.. laluinya dengan lapang dada, dan baik sangka kepada-Nya... akak sendiri juga masih belajar untuk jadi begitu...

Farah Waheda Wahid said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

semoga akak terus tabah...In Shaa Allah...saya doakan... begitulah hidup kita ni kak... berjalan dan terus berjalan sehingga ke destinasi terakhir kita... semoga kita diberkati dan dibawah lindunganNya sentiasa... be strong kay...

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam Mawar,
Semoga Mawar sentiasa dilimpahi rahmat Allah. Begitu juga untuk Embun dan Kekwa.

Salam Perkenalan,
Nadia

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

assalamualaikum,
semoga tabah dan sentiasa tenang hadapi ujian Allah.

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu."  [ Surah. Al Baqarah : 216 ]

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam kenal mawar..

Saya cadangkan mawar dengar prof dr muhaya di youtube atau di website ikim.fm (galeri audio)..sangat bermanfaat dan boleh menjadi pemujuk jiwa..
Semua orang diuji..setiap ujian yang berjaya mawar tempuhi..gred mawar akan naik..mawar sgt beruntung..ada keluarga yg sayangkan mawar..ada anak2 sbg ladang pahala..jangan fikir apa orang kata..yg penting Allah redha..
Saya tahu mawar cekal dan tabah..

Sarah

NaZiRaH~E.Z.Y.R.A.. said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

MOGA IMPIAN MAWAR KAN JADI KENYATAAN, AMIN..

Post a Comment