kursus di bangi

Wednesday, January 9, 2013

                          Every time I close my eyes I see you in front of me
                          I still can hear your voice calling out my name
                          And I remember all the stories you told me
                          I miss the time you were around [x2]
                          But I’m so grateful for every moment I spent with you
                          ‘Cause I know life won’t last forever


Alhamdulilllah... akhirnya dapat juga merasa duduk rumah sendiri di kajang buat sementara waktu ni... saya berkursus di bangi selama hampir 2 bulan... dan mungkin akan menjadi 3 bulan .... saya ulang alik kajang-bangi sepanjang tempoh kursus....

syukur... 


sebab dapat apa yg sy mahu buat selama ni... tinggal di rumah yang dibeli oleh suami saya sendiri... tinggal di rumah yang penuh barang kenangan kami sepanjang kami berkahwin.... dan segalanya rasa indah sbb masih ada 'bau' dia di setiap sudut barangan rumah ni... perasaan yang sukar sy ceritakan... hanya yang mengalaminya memahami apa yang sy cuba sampaikan... rindu itu terubat sungguh pun tidak di depan mata....


bercerita mengenai kursus... saya berkursus kali ni bagi mengesahkan jawatan saya sekarang... intipati atau pengisian kursus utk minggu pertama ni sangat2 lah membuatkan saya teringatkan dia... sangat2.... sbb apa yg saya belajar sekarang adalah apa yg dia sdg lakukan satu masa dahulu...



dia selalu bercerita dgn saya tentang kerjayanya... tentang perihal pejabat yang satu masa dulu saya tak faham pun! dan minggu pertama saya di bangi ni.. sy mula teringat cerita2 dan keluhan dia selepas pulang bekerja ttg hal pejabatnya... terlalu banyak persamaan yang dibuatnya dahulu semasa dia bekerja, saya pula yang buat sekarang... kalau dia masih ada, tentu saja saya akan mengeluh dan bercerita dengannya tentang hal yang sama.... dan mungkin dia rujukan utama saya! :) tp saya harus buang perkataan 'kalau' itu sebab saya harus yakin dengan qada' dan qadar Allah terhadap saya...

saya hanya berbicara dengan dia di dalam hati saya... setiap hari, setiap saat... dan setiap kali itulah saya ingat kita ini milik Pencipta.. tiap bicara hati saya buat ahmad, terselit doa saya pada dia... terselit rasa hamba yang memohon pada Pencipta untuk disampaikan rasa rindu dan rintihan hati pada si dia.. yang entah saya tidak pasti didengarinya atau tidak.. Allahu a'lam.. Allah  Maha Mengetahui.... 

15 comments:

idda jamal said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Aini, Allah maha mengetahui apa yang terbaik utk kita hambaNya... Dia takkan duga kita jika kita xmampu... Akak faham apa yang Aini rasa. Berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul! Akak doakan moga Aini tabah demi anak2.... Insyaallah!

Cik Puan Nurul said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nur ade di kajang utama ke..ohhhh anak2 dengan siapa sekarang?

*Mawar Nafastari* said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

anak2 dengan saya juga :)

saya bawak ke akademi.. dan hantar ke taska dalam akademi tu... :)

Cik Eka said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedihnya baca..

tapi dapat jugak duduk kat sana walaupun sekejap kan kak..

akak,ni kira mcm kursus induksi lhdn la yer.Tapi mmg lama kan kalau kursus ni..

teringat jugak tunang eka ckp,mungkin nnti kursus induksinyer lama..

payah jugak nak cari tarikh yg tak bertindih dgn tarikh kawin ni..

selamat berkursus kak..

pB said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

entry ini buat akak sedih



selamat berkursus

hainom OKje said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Selamat berkursus ye Mawar.....Siapalah yang dapat melupakan kenangan bersama orang yg dicintai....setiap detik waktu pasti kenangan itu tergambar depan mata....
Bersabarlah Mawar.... "kalau" memang tak boleh digunakan... lagi

Kajang tu kat mana?

Hamizah Binti Zulkifli said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

moga akak terus kuat utk anak2 akak..inshaaAllah....=)

NaZiRaH... said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya faham apa yang mawar rasa, cuma bezanya dia tinggalkan saya sementara atas urusan kerja.

Ratu Hatiku said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Semoga tabah menghadapi hdup yg mendatang....kena kuat demi anak2..

fazarina said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Sangat bangga dengan semangat awak..ketabahan awak..sangat bangga dengan anak2 awak yg setia menemani uminya walau kemana pun..walau dimana..walau harus tinggal dengan orang yang berbeza2..berpindah randah..semoga ini semua membuatkan mereka menjadi anak yg kuat..berdikari..dapat menjaga umi mereka sehingga akhir hayat..Amin

Bila Allah cepat memakbulkan doamu, maka Dia menyayangimu, bila Dia lambat memakbulkan doamu..maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.. Oleh itu sentiasalah bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan kerana kasih sayang Allah mendahului kemurkaanNya.
Ampunilah kami Ya Allah apabila tidak/kurang sabar dalam menghadapi ujian2 Mu..Amin

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

azlina said..nur,saya pun senasib dgn nur..suami saya meninggal ketika saya mengandung 7 bulan..saya kagum dgn nur dan selalu bukak blog nur klu sedih..we're the choosen one nur,teruskan hidup dgn tenang dan ciptalah kejayaan dgn pelbagai cara yg ada..

sabaritucantik said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

puan mawar, setiap hari juga saya berdoa, agar puan diberi kekuatan mengharungi hidup,menjaga anak2, dan dikuatkan rasa cinta terhadap ahmad. Setiap hari juga saya berdoa, agar cinta itu berkekalan, dan kalian berjumpa kembali di jannah allah. bersama kekwa dan embun, mengecapi bahagia selamanya disana. insyaallah masanya pasti akan tiba. sabar itu cantik puan mawar...

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

:)
smg anda tabah dan terus bersabar..
smg ank2 anda mnjadi insan yg solehah..

Fifi Nadhrah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

assalamualaikum..

akak ade di kajang? oo.. dekatnye kite.. akak di kajang utama kan? saye di sungai kantan.. kalau akak ke tesco atau giant mungkin kite pernah terserempak.. akak.. semoge diberi ketabahan dan kesabaran selalu.. teringin sangat nak jumpe embun dan kekwa.. nak usap kepale mereke.. moge akak dan anak2 baikbaik selalu..

asfiedaimpiana said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam kerinduan buat nur & anak2 moga ketabahan & kebahagiaan sentiasa dirahmati Allah..
Mencari nur d blog coz nak tau kot2 nur pindah ke kajang ;)

Post a Comment