Tuesday, November 10, 2015

Hikmah yang tersirat - v.1

Sekarang baru sy mengerti...mengapa saya dulu ditempatkan di kluang... mengapa saya tak dapat cawangan berdekatan dgn rumah saya di kajang...mengapa sy belum duduk di rumah sndiri lagi...saya baru mengerti...

Sbb hati sy masih belum kuat melihat segala memori yg ada..kesan peninggalan barang..baju baju ahmad...foto keluarga yang begitu banyak diambil dan dicuci serta disimpan elok di dalam album... masih ada di dlm rumah ini... sungguh sy belum kuat... hati sy sebak..dan menangis di dalam... terlalu byk yg disimpan di sini.. bau perabot,carpet,brg keperluan menimbulkan rasa rindu..kenangan membeli bersama sama..masih segar!

Hampir 5 tahun berlalu... Allah latih saya untuk berdikari di tempat orang... jika saya berterusan di tempat yg sama..mgkin sy akan terus bersedih... Allah..terlalu byk nikmat yang telah Allah berikan padaku..nikmat Tuhan manakah yang hendak didustakan? 😢😢😭😭




posted from Bloggeroid

7 comments:

  1. semoga mawar dan family sentiasa dalam lindungan NYA.

    ReplyDelete
  2. Mengalir air mata membaca suara hati yg tersirat. Memang benar Mawar, Allah tlh titipkan seorang insan istimewa sepertimu utk arwah Ahmad dan menjadi pelindung utk Embun dan Kekwa. Semoga tabah dan berbahgia.

    Aunty TT,
    Silent reader.

    ReplyDelete
  3. Salam...menulislah ya...saya memang selalu menunggu update terkini dari puan. Semoga Allah mengurniakan kesabaran dan kekuatan buat puan.

    Sya

    ReplyDelete
  4. Semoga terus kuat kak :)

    ReplyDelete
  5. Salam.

    semoga terus sabar dan tabah.

    ReplyDelete
  6. Alfatihah untuk arwah jay....semoga terus menjadi ibu yg tabah .....ameeen

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023