menulis di kala anak2 dibuai mimpi

Embun dan Kekwa sedang lena tido ni... sedapnya.... sedapnya ummi dia dapat juga online sepenuhnya akhirnya... hahahaha.... 

sekarang dah tak macam dulu2... nak update blog memang perkara terakhir yang saya boleh buat agaknya.... bila dah berpindah ke Kluang ni, urusan apa pun 100% sendirian berhad.. bila dah semuanya buat sendiri, nak layan anak lagi, memang sangat2 lah tak sempat nak meluahkan di blog...
luah dalam hati sendiri je la.. kadang mana sempat tu update jugak status kat FB kejap2...

cepat je masa berlalu kan.. sedar tak sedar dah masuk bulan Rejab... sikit lagi dah Ramadhan.... tahun lepas, memori saya tentang kehidupan Ramadhan saya langsung tak ingat apa2... peristiwa yang berlaku tahun lepas amat pahit untuk saya kenang... Setahun lepas adalah masa yang amat panjang untuk saya bangkit meneruskan kehidupan tanpa imam kehidupan saya... 

Tanpa saya sedar, sudah setahun rupanya... dari saat saya terlalu lemah, terasa seperti hilang semangat untuk hidup sehingga sekarang, saya punya semangat kembali untuk meneruskan kehidupan...Alhamdulillah... setiap kesulitan ada kemudahan(al-inshirah: 6-7).. Allah sentiasa merencanakan yang terbaik buat hambaNya.. tugas kita, sentiasa berdoa dan selalu bersangka baik terhadap perancanganNya.. inshaAllah......

Embun dan kekwa lah semangat saya...mama dan keluarga lah semangat saya... kalian, saudara seislamlah semangat saya... Islam lah semangat saya... inshaAllah... 

Hati saya masih kuat untuk nafastari.. dan saya berdoa supaya Allah satukan kami kembali di akhirat nanti... inshaAllah...jangan ada yang bertanya atau menyebut tentang jodoh lain untuk saya, kerana itu amat melukakan hati saya...biarpun kata orang 'soal jodoh kita tak tahu..' tapi bila menyebut atau membincangkan di hadapan saya, saya amat terluka... 

Saya juga ingin bercinta seperti cinta Ummu Darda' pada suaminya...

"Ya Allah, sesungguhnya Wan Ahmad Fadzil ( Abu Nadaa&Marwa) meminangku di dunia, lalu aku menikahinya, Maka sekarang aku meminangnya kepadaMu untuk menjadi suamiku di syurga"...

amin..

Allah knows best!

;)


Comments

  1. akhirnye...menulis jua..terima kasih kerana dugaan Allah berikan untuk mu dan dikongsi untuk mengingati orang lain..semoga embun, kekwa shat2..;)
    boleh trah tau..mawar keje apa kat kluang?

    ReplyDelete
  2. Mawar...semoga doamu dimakbulkan...bersatu kembali disana bersama dia yg telah pergi...Embun..Kekwa...membesarlah sbg anak yg solehah..yg tahu menghargai pengorbanan ibumu...

    ReplyDelete
  3. btol tu nur...malah,xperrlu org lain mendoakan jodoh lain di dunia ini, wpun jodoh,pertemuan ,ajal,maut di tangan Allah..tp,amat memerlukan doa kalian utk jodoh berkekalan hingga ke Jannah..aminnn

    ReplyDelete
  4. insyaAllah...amin...

    Surah Al-Inshirah/Alam Nasyrah memang kurniaan Allah s.w.t yang terbaik dalam menghadapi kesukaran- hati terpujuk dan tenang :)

    ReplyDelete
  5. salam...sekali sekali singgah sedih jugak dengar kisah orang..ya lah kat dunia ada macam macam perkara

    ReplyDelete
  6. SubhanaAllah.. AllahuAkbar..
    Indahnya doa tu. Nk doa mcm tu jugak la..
    Suami x dpt bsama2 di dunia, moga sgt2 indah di syurga Allah.

    Mawar, moga terus kuat mdidik embun dan kekwa menjadi anak2 yg solehah, dan mjadi kebanggaan Islam..

    WAllahualam

    ReplyDelete
  7. baca blog kak mawar buat saya pun bersemangat untuk teruskan kehidupan walaupun banyak dugaan dalam hidup yang kita perlu tempuh. yeah, Allah knows the best :)

    semoga Allah makbulkan doamu.amin..

    ReplyDelete
  8. terase ingt nk jd mcm akak =( kuat kn smgt akk ye

    ReplyDelete
  9. semoga Allah makbulkan doa awak...insyaallah...Allah akan temukan semula dgn Nafastari di syurga Allah!!!

    ReplyDelete
  10. last word make me cry...subhanallah..insyaAllah..amin

    ReplyDelete
  11. amin..

    semoga mawar, embun dan kekwa baik2 saja kt kluang sane :)

    ReplyDelete
  12. Semoga Allah memberikan yg terbaik untukmu saudari seislamku.. Tabahkan hati kuatkan semangat...Pasti ada hikmah disebailk ape yg berlaku... sesungguhnye Allah x pernah memungkiri janji & x akan buat sesuatu yg sia2...Allah bg ujian agar kite jd kuat...Semoga Allah menyatukn kembali kalian di Jannah nnti...Insyaallah..Amin Ya Rabbalalamin

    ReplyDelete
  13. good kak nur..semoga lebih tabah yer..insyaAllah akak akan jadi satu-satunya bidadari pd Arwah Nafastari di syurga..amin

    ReplyDelete
  14. doakan kak pae setabah nur juga..:"(

    ReplyDelete
  15. Moga cinta itu bersatu jua disana kelak. Insya Allah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

32 weeks 3 days