Pujuk hati

Isnin lepas sy br dpt result permohonan pertukaran saya ke kl... dan dukacitanya pengarah cawangan menolak permohonan saya... hancur, luluh, pilu , geram, sakit hati... bercampur baur sggh perasaan saya sewaktu dpt tahu permohonan saya ditolak......

Puas saya menangis seharian di rumah memikirkan betapa hncurnya hati saya... betapa penat dan lelahnya saya bertahan... saya juga manusia... ada limit yg buat saya rasa tahap kemuncak keletihan menahan perasaan lelah... sekurang2nya jika saya ditukarkan... mgkin lebih membantu jiwa saya... tak perlu lagi mama saya berulang alik shah alam~kluang lagi... malah anak2 saya akan lebih gembira dkt dgn saudara mara... di sini cuma kami bertiga.. kdg2 tok mama dtg... bila tok mama balik.. rumah kembali sunyi....

Puas juga saya meluahkan dgn rakan2 di pejabat perasaan sy... ada yg menyokong... ada yg memberi pendapat yg agak menyinggung saya.... tp saya tak mahu fikir lagi benda yg boleh buat saya bertambah sedih dan sakit hati... jiwa saya sudah penat dgn kesedihan... saya harus berfikiran positif jika saya mahu jiwa saya bahagia dan tenang....

Kadang2 saya menangis mencari kekuatan utk saya terus bertahan..c. saya takde pilihan lain... saya dah pun mencuba utk bertukar.. krn bg sy itulah jln yg terbaik boleh membantu mengurangkan masalah saya... namun keputusan sy itu tidak disokong... kdg sy tak faham dan sy cuba berfikir utk faham kenapa saya ditempatkan di tmpt yg jauh di sini... jauh dr keluarga terdkt sdgkan saya seorang ibu tunggal yg punya anak kecil.. dua orang pula tu... semuanya perempuan.... kdg sy juga tak faham kenapa permohonan saya ditolak.... sy puas menangis seharian..... nangis smbil berfikir..... smbil di dlm hati memujuk perasaan... Allah knows best! He knows what is the best for me.......

Allah knows best
Allah knows best

Allah knows best....

Berkali2 ayat itu saya ulang di dlm hati utk memujuk hati sy yg luluh ini....

sy penat menangis... jd sy harus lakukan sesuatu buat saya bahagia... pilihan yg sy ada skrg adalah bertahan lagi di sini.... berjuang lagi di sini... tnpa jemu... saya harus hadapi ini semua dgn senyuman... saya harus bersyukur di atas setiap apa yg Allah beri pada saya kini.... saya harus hargai setiap detik hidup yg saya ada ... setiap hari.. walaudimana saya berada... sy harus hargai hidup dgn senyuman dan hati yg bahagia.... supaya sy tetap bertahan.....

He knows best....

Memetik kata2 hilal yg dulunya saya pernah post di entri sy yg dulu.....

Bersabar itu tiada rugi...dan dalam bersabar itu teruskanlah usaha lagi... kita tak tahu apa Allah susun utk kita... tapi kita harus yakin dan tahu bhw Allah hanya susunkan yg baik2 utk kita.......

Saya harus bertahan.. harus terus bersabar... harus terus tenang dgn ujian yg diberi... kerana Dia telah beri yg terbaik utk saya... skrg tugas sy mencari kebaikan disebalik kepayahan yg sy lalui...

Allah knows best!

Sabar itu cntik....
Dalam bersabar... teruskan bersabar,mawar........
Hidup ini antara sabar da syukur....

Jika mahu bahagia... kita harus fikirkan yg bahagia saja.......

Pujuk hati sendiri

Comments

  1. teruskan bersabar nur..fikirkan yg baik2 aje..ada rezeki nnt tu, dgn izin Allah...

    ReplyDelete
  2. sedih nya kak zu baca luahan hati nur ni..berat mata yg memandang,berat lgi tuan badan yg menanggung.

    kak zu doakan yg baik baik sahaja untuk mu dik...

    ReplyDelete
  3. be strong sis, yes Allah knows best... akak boleh fahami perasaan nur, tetapi ia mungkin tidak sama dengan apa yang nur tanggung sendiri. what ever, be strong. Allah sentiasa ada dengan kita. dan terima kasih juga sbb akak learn a lot from your life... semoga semuanya yang baik2 sahaja untuk nur dan anak-anak.

    ReplyDelete
  4. "Sabar itu cantik, mawar.."

    Jangan putus asa berdoa.... Berdoalah agar Allah beri yang terbaik untuk kita.... bukan berdoa agar diluluskan permohonan pertukaran.

    Percayalah.... inilah yang terbaik untuk Nur buat masa ini....

    ReplyDelete
  5. Saat yang dinanti-nantikan itu akan tiba juga satu hari nanti.

    Memang menyakitkan krn kita tak tahu bila ia akan dtg. Tak tahu sampai bila harus sabar.

    Anggaplah semuanya sbg latihan untuk anda dan anak2. Latihan anda belum tamat. Setiap yang bermula pasti akan berakhir.

    Saya turut doakan yang terbaik utk anda dan anak2.

    ReplyDelete
  6. kesian nur..sabar yea, memang senang nak cakap tapi kalau saya jadik awak pun confirm tertekan..Tapi betullah Tuhan tau apa yang dirancang untuk kita..

    ReplyDelete
  7. sabar la ea.. mungkin lmbt sket

    ReplyDelete
  8. Salam
    Teruskan berdoa.dah mohon pun kan? Thn dpn ni mohon lagi dan lagi tanpa lelah.doa byk2..Allah nk duga kekuatan kamu.tabah ye,moga semuanya dipermudahkan.ye LM tau bkn LM yg lalui perit tu dan mmg mudah LM suruh tabah sbb bkn LM yg laluinya.namun sebagai sahabat seagama LM sokong apa jua yg awak lakukan .bertabahlah,doa byk2 ye

    ReplyDelete
  9. sabar itu indah..kerna terselit hikmah..
    wallahuaklam

    ReplyDelete
  10. Moga Allah permudahkan segala urusan Mawar, amin..

    ReplyDelete
  11. Salam

    " Hidup ini antara sabar dan syukur...."

    setuju... kita diuji dan kita diberi nikmat. semoga Allah terus memberi keberkatan kepadamu.

    ReplyDelete
  12. Salaam,mawar..
    Moga Allah kirimkan,bekalkan mawar dgn sikit lg darjat kesabaran,kekuatan utk menelusuri pjlnn hidup d dunia yg smntara ini..
    Moga Allah singkap n pujuk hati mawar dgn segala hikmah drpd pcaturanNya ini ye....

    ReplyDelete
  13. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul..semoga anda tabah mengharunginya..

    ReplyDelete
  14. My sister pun ibu tunggal. Dia pun jauh dari keluarga. Dia dgn anak je kat KL. Ibu bapa dan kami adik beradik semuanya jauh. Tapi dia ok je. Kalau dia boleh, Nur pun mesti boleh. InsyaAllah. Jauh dari keluarga saja, tapi sentiasa dekat dgn Allah, kan?

    ReplyDelete
  15. MasyaAllah.. Betul nur.. Allah memberi apa yg kita perlu bkn apa yg kita mahu.. Dia maha mengetahui ats sgla sesuatu.. Trus tabah utk brtahan dk..

    ReplyDelete
  16. saye akan doakan yang terbaik untuk kak nur.. mawar masih kembang mekar.. :) kalau saye di uji pon.. saye akan ubah mind set.. mesti ni yang tebaik.. biar la kite kurang senang dengan ape yang berlaku.. :)

    ReplyDelete
  17. Cukup mendugakkan Mawar....Memang sabar itu indah, tapi....nak melaluinya amatlah payah!

    ReplyDelete
  18. sabar ye kak nur..

    tunang eka pun keje di lhdn jugak,tapi nasib la dapat di ampang jaya,pandan indah.

    eka pulak dekat teluk intan.

    Jauh-jauh juga.

    eka pun nak tukar nanti agak payah..


    semoga kak nur tabah dan kuat.


    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

Ceritera Mawar :Busy umi, busy year, Hello 2017.. its already April!