Kursus seminggu

Minggu lepas saya terpaksa tinggalkan anak2 dengan tok mama atas sbb 'saya yang menurut perintah' kena berkursus selama hampir 8hari..... Tuhan saja yang tahu perasaan sy tglkan anak2 masa tu... tp sy tak nangis pon! Hahahaha.... anak2 sy pun sama! Kami sama2 kuat dan tabah.. heeee... embun siap kata,"ummi pergi kursus!".... adik pun tak byk ragam.. cuma demam sikit.... demam rindu la katakan.... so sweet~ ;p

Ummi tahu Allah sentiasa jaga anak2 ummi.. kat mana pun ummi pergi.. kat mana pun ummi berada... jauh dr anak2... Allah tetap jaga... Allah juga yg jaga ummi... Allah juga yang jaga semua yg hidup kat dunia ni.. jd ummi tak takut.. ummi tak risau sgt.. sebab Allah sentiasa Ada! ( rasa nk nyanyi lagu raihan- sifat 20 Allah )

Ummi menurut perintah majikan ummi skg sbb ummi nak kekal dan sah dlm jwtn ummi skg.. mudah2an Allah berkati rezeki yg dilimpahklan buat kami sekeluarga... dan saya sentiasa mengharap dan berdoa Allah berikan sy ketenangan dan kesabran yg berpanjangan dalam menghadapi hidup ni... sob sob... sedih plak tetiba.. sbb kdg2 sy rasa sy sgt lemah nak bangkit.. sgt tak kuat nak buat semua ni... rasa mcm tak matang lagi.. tp sy harus matangkan diri.. harus kuatkan diri. Harus bijak dalam buat apa2 keputusan... semuanya saya harus lah! Pendek kata.. sy cuma harapkan apa jua keadaan sy buat dgn tenang dan mendpat keredhaanNya...

Hidup ini antara sabar dan syukur-hamka






Comments

  1. suka sgt dtg nie, pinjam semangat kuat mawar

    http://welovesusuibu.blogspot.com/2012/07/wanita-mengandung-menyusukan-bayi-yang.html

    ReplyDelete
  2. glad to hear that u are doing very2 ok now :) moga terus kuat & tabah..amiin

    ReplyDelete
  3. seminggu lama tu.tp demi tugas,kena lah juga buat ye ;)
    takpe..mereka bersama dgn org yg dipercayai

    ReplyDelete
  4. kuat awak nie..saya follow blog nie..salam pekenalan..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum nurbaya,
    semoga terus tabah dalam membesarkan anak2..tolong update ya jika buku arwah telah berada di pasaran nanti..teringin untuk membeli dan membacanya..sangat meminati dgn tulisan2nya di blog..

    ReplyDelete
  6. mudah2an Allah permudahkan urusan akk n keluarga ye,,n akk kuat semangat,,amin

    ReplyDelete
  7. Saya suka datang jenguk ke sini,sambil meminjam semangat dan kekuatan awak sebagai inspirasi buat diri sendiri.Insyallah awak kuat dan mampu mengharunginya..mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan ye

    ReplyDelete
  8. moga Allah permudahkan yer mawar...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!