Infinity

Suka saya ingatkan kata2 ini pada sahabat semua...dan juga pada diri saya sendiri

Cinta pada bunga, bunga akan layu

Cinta pada manusia, manusia akan mati

Tapi cinta pada Allah adalah


Cinta yang kekal abadi


Dalam kehidupan kita selalu diberi pilihan... terserah pada kita untuk memilih yang mana...
"option" yang diberi terlalu luas bagi manusia,, setiap orang... tak kira kecil, besar, tua atau muda...
hidup je, mmg kena buat pilihan...

paling simple, nak makan apa untuk hari ni?
pilih ikan? udang? ayam? atau tak mahu makan pun boleh!
semua tu kan pilihan yang kita semua ada....

macam tu jugak kehidupan...

apa yang saya lihat,.. apa yang saya belajar... apa yang saya dapat, selepas  sejarah hitam itu adalah suatu 'hikmah' yg sukar saya ceritakan, namun  mungkn  saya telah dan  sedang terjemahkan dengan tulisan2 saya di laman blog ini..

******************************************************

Saya memilih untuk bangun demi anak-anak saya... saya memilih untuk teruskan kehidupan walaupun susah.. walaupun payah... walaupun saya sendiri tak tahu saya mampu atau tidak.. saya harus.. saya kena.. saya tekad untuk teruskan kehidupan ini untuk anak-anak saya yang masih kecil.. mereka sndiri tidak mengerti erti kekurangan itu.. malah saya sndiri akan terapkan dalam jiwa mereka, mereka tidak kurang apa pun kerana kita ada Allah di mana-mana... 

jiwa tidak akan kosong dan sunyi jika kita selalu ingat Allah ADA melihat dan mejaga kita...

hati tidak akan risau dan takut jika sepenuh harap mengharapkan pertolongan Allah...

fikiran akan selalu tenang jika selalu memikirkan yang baik- baik dan terbaik itu adalah perancangan Allah..

saya masih ingat kata-kata che (ibu mertua saya)... ketika anaknya meninggal, dia terlalu sedih dan berkata,
" kita sayangkan dia, Allah lagi sayangkan dia, anak-anak ni Allah kasi pinjam je kat kita... pinjaman je semua ni... Allah nak tarik bila-bila masa saja...."

waktu tu saya hanya memikirkan kesihatan che.. che tidak boleh terkejut, risau penyakit angin ahmar dia datang semula...che lumpuh sebelah badan sejak saya kenal Ahmad lagi... Ahmad kata, sudah lama che lumpuh sebelah badan, tapi che kuat.. dia mampu bangun dan buat kerja sndiri lagi.. masih mampu menjahit pakaian dia sndri wpun hanya sebelah badan yang bekerja, saya sangat kagum dengan ketabahan che... malah, saya sndiri sgt terharu che telah menolong saya jahit kain batik kerana menantu dia ni tak reti jahit.. (sungguh memalukan saya ni! huhu) Sekarang che pun dah tinggalkan kami... Sesungguhnya semuanya, segalanya yang kita miliki kepunyaan Allah... Dia beri PINJAM kasih sayang keluarga untuk kita menikmati kehidupan dunia yang SEMENTARA...

cinta pada manusia, manusia akan mati

cinta pada Allah, cinta yang kekal abadi



satu hikmah mengenal diri.... dengan kejadian semalam.....

Terlalu banyak nikmat Allah beri pada saya dan semua manusia.. sungguh malu saya padaNya kerana masih saja lalai, masih banyak yang perlu saya gali ilmu Allah yang MAHA LUAS yang dipinjamkan kepada kita ....







Comments

  1. semoga dirimu dan ank2 di bawah jagaan Allah Yang Maha Esa....
    *k.dil..bumi iskndariah..mesir....

    ReplyDelete
  2. Subhanallah. Semoga menjadi motivasi pada yang insan lain.......

    ReplyDelete
  3. semoga kamu berbahagia selalu mawar..

    ReplyDelete
  4. Allah pasti bersama-sama kamu...

    ReplyDelete
  5. Sabar ye kwn..jenguklah ke blog saya

    ReplyDelete
  6. Salam kenal Mawar...bertuah Mawar Allah pilih Mawar...Asiah suka dengan kata2 arwah suami Mawar tu " SABAR ITU CANTIK, Mawar"

    ReplyDelete
  7. Dah lama sy mengikuti tulisan nur.Sgt terkesan didalam hati. Semua pinjaman.tulisan nur byk memberi semangat untuk sy meneruskan hidup dgn anak kecil 8 bulan.beza kita nur berpisah alam.sy terpaksa berpisah didunia.dipaksa kerana sesuatu sbb.prs penceraian amat memeritkan.untuk kedua-dua sy dan suami. Ibarat menghadapi satu kematian.tiba2 kebahagian hilang..teruskan menulis nur. Moga saya, nur dan anak2 kita dilindungi Allah.

    ReplyDelete
  8. learn quran online with basic and tajweed with live tutor.
    online QURAN explore

    ReplyDelete
  9. kene selalu ingat bahawe ape yg kite ade cume pinjamankan.. dunie ni hanye pinjaman.. akhirat yang kekal..

    ReplyDelete
  10. Kita kuat dan bgn demi anak2.....semoga Allah terus.bg kekuatan utk kita nur....berat mata memandang...berat lagi memikul...

    ReplyDelete
  11. Dunia hanya pinjaman..saya semakin menyedari bila keguguran baru ni..cukup bermakna bila tahu Allah ada dengan kita tak kira di waktu kita senang atau susah..

    ReplyDelete
  12. salam kenal..

    semoga kita menjadi org yg sentiasa memperbaiki diri..bai dan lebih baik. insyallah..

    ReplyDelete
  13. Mawar...kita mngalami takdir yg sama..saya br kehilangn suami trcinta pd 20june yg lalu...gelap.rasanya saat mngetahui brita trsbut...saya seorg surirumah, mempunyai 2org anak lelaki yg masih kecil.dan kandungan yg berusia 7bln..hanya Allah yg Maha mngetahui prasaan ini...bila berbalik pd Allah, kita akn mrasa lebih tenang...saya sedang cuba utk kuat demi anak2 & kndungan...

    ReplyDelete
  14. moga akak dikurniakan kekuatan dan dilimpahkan dengan kasih sayangNya yang Maha Luas...


    -salam ukhwah-

    ReplyDelete
  15. Tabah itu adalah kekuatankan MN....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

Ceritera Mawar :Busy umi, busy year, Hello 2017.. its already April!