Tuesday, May 4, 2010

Kesayangan baru

Salam all..

Lama sudah aku tak merapu dalam blog ni.. dan lama jugak aku tak menekan keyboard laptop ni.. Sejak laptop ni buat hal.. (erk, sbnrnya dh lama)... aku jadi malas nak update blog dan upload gambar... Laptop ni kepunyaan encik suami.. tapi most of the time kat rumah akulah yang guna.. hihi.. tapinya laptop ni dh nazak.. kadang2 tengah surf tetiba dia boleh mati dengan sendiri.. memang sangatlah menguji kesabaran.. huk...

Sudah lama jugak lah aku tak ber'Skype' or video cam - YM dengan famili di Malaysia di atas sebab laptop ini nazak.. Perancangannya kami nak ganti dengan laptop baru bila balik bercuti kat Malaysia nanti.. erk, bila la nak balik ek?? .. emmmm....

Disebabkan aku dh tak sabar dengan laptop ni.. aku pun beriya2 membodek encik suami yang hensem (haha,masih membodek!) untuk belikan aku laptop yang lebih portable atau lebih dikenali sebagai 'ipod touch'.. hehe.. akhirnya impian aku mempunyai 'ipod touch' tercapai jugak... memang user frenly betul benda alah tu.. memang aku suka sangat2.. sambil baring boleh layan FB, baca blog.. nak tulis blog pun boleh.. cuma aku tak pandai nak upload gambar thru ipod tu.. macam mana ek? anyone know how??..


Tapi ada jugakla limitation dia.. macam tak sesedap keyboard laptop la bila nak taip apa2.. lebih puas nak update blog dari laptop jugak la.. jadi setelah sekian lama aku tak buka laptop ni.. aku buka hari ni dan update blog! :)

sebenarnya, masih sayang jugakla dengan laptop ni walaupun dia nazak, dan walaupun dah jmp 'cinta' baru..

laptop ni masih boleh digunakan.. cuma jangan la mati2 selalu ye wahai laptop ini!!..

6 comments:

  1. betul, best gune iPod touch tp xbest update blog guna iPod touch... sy blom pernah upload gmbr ke blog guna iPod touch... nnti sy cr, n bgtau ek...

    ReplyDelete
  2. Bestnyer iPod Touch! musti mahal punya tu...sayangnya hubby dia kat dia...;)

    ReplyDelete
  3. bestnye ade gadjet baru...hp sy pon tetibe nazak n dah padam trus...rase nk cmpk jer kat mane2.terpakselah guna hp bodo2 je skrg...mhl x ipod touch kat sane? kat m'sia original set kt kdi Apple, 7ratus lebih.RM799 aritu belikan bos as gift sbb die pindah bank lain..

    ReplyDelete
  4. bestnye ade gadjet baru...hp sy pon tetibe nazak n dah padam trus...rase nk cmpk jer kat mane2.terpakselah guna hp bodo2 je skrg...mhl x ipod touch kat sane? kat m'sia original set kt kdi Apple, 7ratus lebih.RM799 aritu belikan bos as gift sbb die pindah bank lain..

    ReplyDelete
  5. Ashanas, kan?!! Em... Ada pro n cons la guna ipod ni..

    Anonymous, alhamdulillah.. Suami sy baik hati .. :)
    dia pun enjoy guna skali..sharing is caring ! :)

    shila, em kbih kurang je harga sini dgn kat msia..mgkin sini murah skit je .. Belila iphone trus! Hehe.. Boleh call, sms, amik gmbr.. Ipod touch bole simpan byk memori je tp tak leh call or sms mcm hp ..

    ReplyDelete
  6. klu kat sini iphone kne amik dgn maxis baru murah sket..klu amik ngan celcom mahal skit bulan2..kte prefer package yg skali internet..nk beli iphone saje mcm rugi lak sbb intenet lain.xpela pkilah dulu hp ayam ni..huhu

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023