Mawar menangis


Nafastari: eh,u dah lama tak menangis kan? Dah lama i tak tgk u menangis, kenapa ye? Masa sakit bersalin tu pun u tak nangis..

Mawar: em,ntahla.. Dah kering kot air mata ni..

Nafastari : hm, kalau dulu i usik sikit u terus nangis.. Skg ckp apa pun u mcm takde perasaan dah.. Pelik...

Mawar: tu la kan, entahla.. Mungkin nanti ada satu hari yg buat sy menangis dgn teruk kot!

ya, mawar akhirnya menangis juga nafastari.. Menangis tanpa henti, air mata jatuh setiap hari, hati menangis setiap saat... Rindukan kamu nafastari...

Tapi, mawar ingat pesanmu nafastari,
"sabar itu cantik,mawar"

Jadi inshaAllah, mawar akan bersabar untuk nafastari

:)

Comments

  1. sabar itu cantik.... betul tu kak..

    ReplyDelete
  2. sy stuju 2 kak.. Allah menyayangi hambanya yg bersabar..

    ReplyDelete
  3. Sabar itu tanpa batas, berujung di pintu syurga. Mg mawar terus diberi kekuatan dan kesabaran oleh Allah. Menanggislah jika itu dapat meredakan beban kesedihan yang membuncah didada.

    ReplyDelete
  4. menangislah Mawar, agar terlerai beban rindu yang kamu tanggung...

    menangislah Mawar, agar ia jadi ubat dan kekuatan buat kamu...

    menangislah Mawar, dan yakinlah Janji Allah..." sesiapa yang didatangi musibah, Allah akan gantikan dengan NIKMAT..dan nikmat itu adalah SABAR"

    ReplyDelete
  5. Salam Mawar...

    Teruskan menulis, saya sentiasa menanti coretanmu... airmata ini juga turut mengalir.

    "Sabar itu cantik, Mawar"...

    Kak nora

    ReplyDelete
  6. wahai mawar, menangislah kerana setiap tangisan mampu mecnatikkan kelopakmu dari menangggung air yg bertakung di dalamnya...
    akak kenal baya waktu sekolah menenngah, waktu tu baya kelihatan seperti kanak2 lagi..kita camping bersama but see u now..bertukar menjadi seorang wanita yg sgt kuat dan tabah..kak yat tak berada di tempatmu syg tapi kak yat mengerti sakit yang kamu alami..sakitnya sebuah kehilangan..beratnya rindu terpendam yg tak dapat kamu luahkan..
    tapi kamu insan yg terpilih....

    ReplyDelete
  7. hati mana yang x rindukan org yg kita sayang kan mawar...
    berpisah dua tiga hari pun terasa peritnya..
    redha itulah yg akan menjadi kekuatan kita...
    banyakkan berdoa semoga akan terubat rindu mawar kepada nafastari di syurga nanti.....insyaAllah...

    ReplyDelete
  8. sabarlah..itu saja yang mampu saya katakan!
    barat mata saya memandang, pasti berat lagi bahu yang memikul dugaan ini merasakannya..

    ReplyDelete
  9. Sedangkan lelaki pun menangis juga bila tak tertahan menanggung ujian Allah.

    Dekatkan diri kepada Allah dengan solat dan membaca Al Quran.

    Memang mudah memberi nasihat tetapi amat sukar bila kita terpaksa laluinya sendiri. Tetapi kami hanya berikan sekadar yang termampu.

    Teruskan berkongsi perasaan anda dengan kami kerana kami sentiasa mendengar dan mengambil tahu sehingga anda benar2 kuat untuk menempuh masa bersama cabaran mendatang.

    Moga anak2 akan menambahkan kekuatan semangat anda. Mereka adalah hadiah paling istimewa daripada suami anda.

    ReplyDelete
  10. as'salam...baru jumpa blog yang indah ini setelah jari ni terjah macam-macam blog..airmata menitis kala membaca coretan kakak/adik mawar..yer sabar itu cantik..cantik sangat

    ReplyDelete
  11. sedih mawar bc n3 ni..
    ye mawar, sabar...
    ada hikmah yg tersembunyi disebaliknya..

    ReplyDelete
  12. sedih,tiap ari pasti akn melawat blog mawar utk mengikut perkembangan. Sabarlah ya dgn takdir ini.

    ReplyDelete
  13. menangislah..wahai mawar sesungguhnye berat mt mmndng berat lg bahu yg memikul...melalui coretanmu sj sdh membuatkan kami jg turut mengalirkn airmata...sabarlh mawar..'SABAR ITU CANTIK,MAWAR'bab kata penulis NAFASTARI...

    ReplyDelete
  14. SALAM MAWAR..
    tabahkan hati dik..pasti ada hikmah atas dugaanNYA ini.

    ReplyDelete
  15. SALAM MAWAR..
    tabahkan hati dik..pasti ada hikmah atas dugaanNYA ini.

    ReplyDelete
  16. Mashaallah..sungguh indah...tetap la bertahan wahai mawar...moga Allah memberkatimu.....

    ReplyDelete
  17. Saya pon turut menangis membaca tulisan Pn. Mawar...Moga Pn. Mawar tabah...Jika Pn. Mawar sedih, ubatnya adalah Embun & Kekwa kerana mereka adalah harta yang tiada tolok bandingnya yang ditinggalkan arwah..

    ReplyDelete
  18. sabar sayang......... Allah sgt sayang kamu...sangat!!!

    ReplyDelete
  19. sabarlah sayang...
    Ya Allah, anugerahkanlah kesabaran yang tidak kenal putus harapan kpd Mawar...

    ReplyDelete
  20. sabarlah sayang...
    Ya Allah, anugerahkanlah kesabaran yang tidak kenal putus harapan kpd Mawar...

    ReplyDelete
  21. Menangislah jika itu mampu membuat Mawar rasa lega..

    ReplyDelete
  22. Ya Allah..1st time baca blog ni tp saya nangis mcm dekat sgt dgn penulisnya..apalagi yg boleh kami katakn selain bdoa smoga u tabah n kuat hadapi hari2 yg mendtg..

    ReplyDelete
  23. Allah itu Maha Adil, Maha Penyayang. Setiap yg Dia rancang pasti ada hikmahnya nanti. DIA lah sebaik2 perancang.

    Banyakkan bersabar ye baya. Kuatkan hatimu, jiwa dan ragamu. Menangislah andai itu mampu utk meringankan beban rindu hatimu. Allah sentiasa bersama2 org yg sentiasa mengingatiNya.

    Do take care! Rezeki Allah sentiasa ada di mana2.

    ReplyDelete
  24. Mawar, syukur Allah bagi nikmat menangis.. Terasa terlerai perasaan walaupun untuk seketika.. Menangis la tetapi jgn lupa untuk menjaga Embun dan Kekwa sepenuh hati ya.. Bangkit semula untuk mereka, Nafastari pasti gembira!

    ReplyDelete
  25. Tabahlah tabah...Kuatlah demi embun dan kekwa...

    ReplyDelete
  26. betul tu mawar... sabar tu cantik... =)

    ReplyDelete
  27. al fatihah...sedihnya bila kehilangan

    ReplyDelete
  28. menanggis! kerana aku tahu aku teramat amat amat LEMAH untuk semua itu Ya Allah.. kau berikalah dia berjuta juta kkuatan utk dia menempuhi dgn beribu beribu kecekalan.. kerana aku xmampu.. xmampu..sungguh xmampu.. untuk berada di tempatnya... wahai mawar.. bersabarlah kamu wahai mawar..kerana ku tahu kau bergitu kuat.. bergitu sabar.. .. menanggis!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!