Selamat datang si putih

Si putih sampai juga ke Malaysia dan kepangkuan keluarga nafastari..
Setelah hampir 6 bulan di gudang port klang, akhirnya berjaya juga mawar bawa kamu pulang si putih..


Malam itu si putih sampai depan rumah.. dan terus saja hati ini melonjak gembira dan seperti mahu berkata dengannya "sayang, kesayangan you dah sampai!" Tapi apalah daya aku, aku cuma boleh berkata sendiri di dalam hati, rasa gembira, lega, syukur dan sebak di masa yang sama.. dan Embun si budak bijak terus saja sebut "kereta ayah!" Allahu akhbar....

Hampir setengah tahun kereta tersadai, pastilah kereta itu baterinya habis.. Aku masuk ke dalam kereta itu, dan memegang stereng.. dan saat itu aku rasa seperti aku memegang tangannya... kereta yang banyak memberi kami kenangan manis di Islamabad dahulu.. sungguh aku terlalu rindukan saat itu...

Ahmad, nur dah boleh drive sekarang..ingin sekali nur bawa ahmad sebagai penumpang di sebelah... ingin sekali nur tunjuk pada sayang yang nur mampu berdikari seperti yang kamu mahu sayang... nur ingin sekali berkongsi cerita nur  tentang kerja dan memandu.. tentang anak2 kita... tentang Embun yang sangat petah seperti kamu... tentang Kekwa yang sangat aktif dan manja...Ahmad sayang, nur sangat rindukan kamu...Allah... 

Comments

  1. ukhti..sbr yee..moga Allah temukn ukhti dn arwah di syurga nnt..be a strong sis..Allah olwez with u..

    ReplyDelete
  2. salam ukhuwah...syahdu rasa hati baca blog ini...semoga Allah melindungi mawar dan anak2...dan percayalah semangat Allahyarham ada bersama dan sentiasalah mendoakan untuk-nya di SANA....

    ReplyDelete
  3. akhirnya sampai jugak kete itu..alhamdulillah.. tabahkan hatimu sis

    ReplyDelete
  4. berlinang air mata ..terasa mcm diri sendiri ditempat mawar..kuatkn semangat ye dik..

    ReplyDelete
  5. lama xdengar cerita ttg nur..cemana kije ok?
    xsangka kan dulu nur dr dok umh jaga anak2,n xtahu drive kereta hari ni nur dah boleh buat semuanya..
    tahniah krn berjaya harungi semua ini dgn tabah

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah, syukur.. jgn lupa jaga kereta elok2 dan service ikut mileage (max 5k) atau tempoh (max 3bln) yg ditetapkan utk memanjangkan jangka hayat reliability enjin keta. insyaAllah.

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah...lepas ni kena belajar2 jaga kereta pulak kan..hihi

    ReplyDelete
  8. Drive carefully ya!!!jgn takut2 time bawak kereta tu....full confident tp yg terover sudah :)

    Semoga kehadiran si PUTIH memberi semangat & kekuatan pd MAWAR..

    ReplyDelete
  9. mawar, awak seorang wanita yg kuat! Tahniah~ semoga Allah sentiasa lindungi kamu dan anak2..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.... Mg mawar terus tabah.....

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah...

    menitis air mata saya..

    Allah memberikan ujian yang hebat utk Mawar, dan membesarkan jiwa Mawar dengan ketabahan.

    Semoga hari-hari mendatang penuh dengan barakah, amin.

    ReplyDelete
  12. moga mawar & anak2 terus tabah :) ramai yg mendoakan kebahagiaan kalian termasuk me...amiin ya Rabbal Alamin...

    ReplyDelete
  13. nur seorang yang sangat tabah.
    terima kasih pada nur dan arwah ahmad sbb tulisan kamu selalu memberikan inspirasi.bak kata nafastari..menulis bukan kerana nama, kerana sifat kasih pada sesama insan dan menyatakan kasih sayang.akak doakan arwah ahmad ditempatkan bersama oran-orang beriman.Amin..

    ReplyDelete
  14. tahniah..seronok dapat tengok kereta itu pulang..:)

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah....
    Anggaplah putih sebagai penguat semangat Mawar dan Anak2...
    Mawar
    Perjalanan kita berbeza yang sama cumalah kecintaan pada Rahmat ILAHI yang dihadirkan bersama insan-insan disekeliling kita....
    Semoga tabah menghadapi hidup...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, akhirnya sampai juga kereta itu. Kak Mawar sangat tabah dan sabar untuk membawa apa juga balik ke pangkuan keluarga.

    Sabar dan redha, semoga dipermudahkan semua.

    ReplyDelete
  17. moga Allah terus mentabahkan akak. Yakin pd hari akhirat, moga akak dpt bertemu semula dgn arwah suami di sana, kekal selamanya.

    Terima kasih sbb byk dpt inspirasi drp blog ni. mengajar diri spy jgn jd lembik dgn ujian, tp teruskn hidup dan cari jln penyelesaian. :) teruskn senyum kak

    ReplyDelete
  18. tabahkan hati selalu ye kak. Allah sayang kita semua ^_^ <3

    ReplyDelete
  19. Kau insan terpilih mawar...

    ReplyDelete
  20. BOLEH AKK BW KEKWA DAN EMBUN JALAN2X..SABAR YE KAK..HARAP AKK AKAN SENTIASA KUAT DAN TABAH///

    ReplyDelete
  21. sayu sgt hati bce post nie..seandainye ma ada ditempat mawar tabahkah ma mengharungi saat2getir ini..sayunye..

    ReplyDelete
  22. tabahnya Mawar...dan Moga Mawar terus tabah....:)

    ReplyDelete
  23. Subahanallah..akk kena kuat jalani kehidupan ini..
    pasti abg ahmd bahgia disana bila tgk akk kuat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

32 weeks 3 days