Dear diary

setahun sepuluh bulan yg lepas... sy kehilangan tempat bergantung... insan yg amat sy cintai.. insan yg mengajar sy erti sebuah kasih sayang.. erti persahabatan.. erti kemanusiaan... erti toleransi... erti kesabaran.....

Sy kehilangan dia.. tp smgt dia.. bimbingan dia spjg kami sebagai suami isteri tetap hidup dalam diri saya sehingga kini.... sy hidup dgn kenangan dia yg membahagiakan saya selamanya... sy hidup dgn kasih sayang yg ditinggalkan utk sy ... embun dan kekwa lah buktinya..... dan sy juga tidak lupa bhw sy hidup ini kerana ini pinjaman Allah....

Saya cuba bangkit... cuba berdiri sendiri... saya belajar untuk tidak bergantung pada orang tapi hanya pada Allah.. hanya Dia sebaik2 penolong dan tempat bergantung... saya serahkan hidup sy secara total pada Dia menentukan perjalanan hidup saya.... saya cuma mengorak langkahh... membina impian dan cara utk sy terus berjalan dan hidup selagi Dia masih pinjamkan nyawa utk sy.....

Semua kehendak Dia... sesekali Dia menguji keimanan dgn datangnya pelbagai bentuk ujian... kemewahan... kelapangan... telah Dia kurniakan buat saya... syukur alhamdulillah... namun mgkin tidak cukup hebat ujian itu kerna hasilnya cuma sy bersyukur.. syukur tanpa airmata..... Dia memberi ujian berupa kepayahan pula... dan kali ini.... barulah terasa kerdil diri ini... terasa begitu lemah... dan mula diri ini mengharapkan pertolonganNya supaya hati tetap teguh dan bersabar sepnjg usia.... mula air mata ikhlas jatuh melahirkan rasa hina dan lemahnya diri ini dengan dugaan yg diberi dlm btuk kesusahan...

Setiap kesulitan ada kemudahan.... ayatNya dalam Quran berulang kali dibacakan... tp diri ini selalu lupa.... bila ditimpa kesulitan.. baru ayatNya dibaca2 berulang kali untuk menenangkan jiwa....

Maafkan diri ini Tuhan....
Moga dengan kepayahan ku lalui ini Kau tetapkan imanku... mantapkan pemikiran dan akalku... sihatkan fizikalku... supaya aku dapat terus hidup dgn jiwa yg tenang......

Comments

  1. semoga sy jua dapat mendapat semangat awk..tahniah kerana terus semangat dan sabar ketahap ini..

    ReplyDelete
  2. Moga awak terus tabah dan diberikan kekuatan yea..Tuhan sentiasa ada.

    ReplyDelete
  3. betul ape yang akak tuliskan.. saye dulu mase di timpa susah.. di duga baru nak terhegeh2 cari ayat2 dan surah untuk ketengangan.. Allah.. betape hina diri ini..

    ReplyDelete
  4. I know u are strong..and u are the chosen ones...moga terus tabah..amiin

    ReplyDelete
  5. Allah sayang dekat kita .. sebab tu Allah bagi ujian untuk menguji sejauh mana kesabaran kita :)

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum

    saya terjumpa blog awak selepas membaca blog nafastari

    saya amt mengemari bahasa yang diguna oleh nafatari

    saya membaca nukilan2 lamanya dan

    baru minggu ini saya mengetahui yang dirinya tiada lagi didunia ini

    semoga kamu tabah menghadapi ujianNya

    ReplyDelete
  7. mawar..
    semoga kamu sentiasa tabah dan kuat..hanya pada ALLAH tempat kita bergantung..

    ReplyDelete
  8. Tabah lah Nur. Nur kuat.. Allah itu Maha Adil.

    ReplyDelete
  9. Nur, tiada kata utk memujuk hatimu dik..cuma doa yg kak pae dpt hulurkan agar nur dan kita semua tabah.. dan terus kuat.. hakikatnya kekuatan itu dtgnya dr Allah jua.. kpd Dia tpt kita meminta...

    ReplyDelete
  10. Salam sejahtera,
    Mama tak kenal sesiapa tapi hari ini terbuka blog nafasari dan mawar. Mama dah sedaekahkan fatihah. moga dia bahagia di sana. amin.
    salam kenal dr mamajua.

    ReplyDelete
  11. semoga Dia sentiasa memberi kebahagian dan kesenangan untuk mawar dan anak2...amin

    ReplyDelete
  12. As salam Nur,

    Marya sini... Kalau masih ingat... Saya tak tahu nak kata apa... Kita dengan bahagian masing-masingkan... jika kita boleh bertemu & berkongsi cerita tentu sekali saya dengan senang hati menghulurkan bahu ini... Jangan bersedih ya Nur... ALLAH ada... Kata-kata Ahmad sama dgn hubby saya cuba berbeza sikit, dia selalu pesan "Sabar itu Manis"... Take care... Kisses & hugs for Embun & Kekwa :)

    ReplyDelete
  13. awak insan terpilih.....kerana awak sangat istimewa

    ReplyDelete
  14. ujian itu tarbiyah Allah..mendidik ktita mennjadi insan yang kuat dan teguh dan hanya bergantung dan berharap padaNYA...

    ReplyDelete
  15. Mana mawar ni.. sihat ke? Anak2 sihat ke?

    ReplyDelete
  16. RM1/pcs strip ujian ovulation OPK (kesuburan)/pregnancy UPT (kehamilan).


    blogshop: http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

    sms: 0122429082 (puan nor)
    email: lovidoobidoo@gmail.com

    ReplyDelete
  17. dear ...
    Allah loves him a lot...

    i lost him too ..
    but he is still alive..hehe..different.
    but the pain is the same..

    we are the strong muslimah, insha allah :)

    Love u sis..

    ReplyDelete
  18. Mawar...tabahnya awak!...Kadangg tu terpaksa tabahkan Mawar... terus kuat ye!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

Ceritera Mawar :Busy umi, busy year, Hello 2017.. its already April!