Sunday, May 11, 2014

#DiaryFB - 4th May

Tghari td sy di shah alam...
Sekarang di kluang,johor..

Sy paling bangga dengan anak anak saya...
Sejak mereka kecil lagi mereka dibesarkan dalam kereta dan perjalanan yang jauh je...

Si kakak dr belum petah bercakap sampai sekarang sudah boleh jadi peneman bicara bila memandu...

si adik dr belum boleh berjalan sekarang sudah pandai menemani saya duduk di hadapan , di sebelah saya yang sedang memandu...

Takut.. jangan cakap.. memandu dengan anak kecil yang kadangkala memakan masa 3-5 jam dan semuanya perempuan... sepenuh hati dan pengharapan mengharapkan pertolongan Allah.. saya yakin.. Allah Ada.. Maha Melihat dan Maha Menolong hambaNya yang dalam kesulitan..

Masa berlalu dengan pantas... sudah tahun ketiga di kluang... masih belum ada kata putus bila dapat pindah... diri ini masih pasrah.. hati menangis Allah saja yang tahu...mahu atau tidak mahu.. ini saja pilihan yang saya ada kini.. bertahanlah wahai diri...

Anak anak lah pengubat hati..Mereka anak anak yang tabah.. yang bijak.. mudahan anak yang solehah... muslimah yang solehah bila besar nanti...

#Dear diaryfb...

1 comment:

  1. Assalam Mawar. Selamat berkenalan. Baru je habiskan baca buku arwah pengalamannya di Pakistan. Mawar kini di Kluang? Rumah mak saya di Taman Desa.

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023