Review buku : Ahmad Ammar

Alhamdulillah. . Habis dah baca buku ahmad ammar ni...

Photo: Yay! Dh beli.. tak sabar nak baca...
;)


Org mcm saya.. yg pernah kehilangan orang tersayang.. mmg perlu semangat bila membaca buku yg mengingatkan ttg saat saat kematian.. detik detik manis .. keperibadian arwah... sekali baca ttg ammar.. sekali tu juga akan teringat ingat ahmad...

Wpun sebak dan payah nak teruskan pembacaan.. sy teruskan juga.. sbb sy mahu ambil iktibar drpd cerita ammar ini...sy mahu ambil semangat daripada ibubapa ammar ini...

Apa yg boleh sy simpulkan... didikan ibubapa di rumah amat penting dalam membentuk keperibadian anak anak.... dlm membesarkan anak anak.. kita perlu ada perancangan.. misi dan visi kita utk mereka dan fikirkan utk masyarakat juga... apakah kita hari ini terlalu pentingkan diri sehinggakan tidak mahu berkhidmat utk membangunkan dan membantu masyarakat?..Allah.. masih jauh perjalanan yg aku perlu gerakkan.. perlu aku lakar dan realisasikan...

Saya tertarik dengan konsep rukun usrah yg diamalkan oleh keluarga ammar..
Taaruf.. tafahum dan takaful...

ALLAH.. hebatnya keluarga ini...
Saya perlu jadi hebat seperti mereka... wpun sy lah ayah dan ibu dalam keluarga kecil saya... saya tak bersendiri. . Sy tahu.. Allah selalu Ada dengan saya...hasbunallah wanikmalwakil!

Comments

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

32 weeks 3 days