Mati itu dekat..

Tidak banyak yang saya ingin ceritakan di sini..
Setelah seminggu saya di negara orang, baru saya sedar bahawa , mati itu sangat hampir dengan kita. Tidak kira masa dan tempat. Hari kedua kami disini, kami menerima berita bahawa akan berlaku letupan bom dalam masa 36jam. Hanya Tuhan je yang tahu betapa berdebarnya saya waktu tu. Hati jadi semakin sayu bila mengenangkan Nadaa yang masih kecil. Kami tidak digalakkan pergi ke tempat2 awam dan tempat yang dipenuhi polis, askar dan sbagainya dalam waktu terdekat. Bila kejadian sebegini berlaku kepada kita, barulah sedar bahawa mati itu dekat.. Bila di Malaysia kita jarang beringat tentang mati. Tapi di sini, hampir setiap masa perlu beringat.

Semoga Allah melindungi kami sekeluarga.. dan hidup dan mati hanya untukNya.

Comments

  1. takut ler dgr n3 neyh..
    cian kat cik embun yang masih kecil n tataw pape....
    tapi memang kenyataan mati itu pasti..
    juz nak doakan semuge korg family selamat sejahtera dengan izinNya..
    p/s:nak sgt jumpe cik embun yang sangat chumel..

    fon no:60166981207..:)

    ReplyDelete
  2. salam mawar..
    harga yang tidak ternilai perlu kamu bayar utk bersama dgn org tersayang.
    bila membaca keluhan dan resah dihati yang tidak dapat diungkap dengan kata-kata memang mengerikan, tambahan lagi dengan usia embun yang masih mentah utk mengerti pengorbanan yang sgt besar telah kamu lakukan. semoga Allah sentiasa melindungi kamu sekeluarga. jaga diri kamu dan embun elok2, terutama embun dengan cuaca yg terlampau panas.
    perbanyakan minum air kosong.

    ReplyDelete
  3. haz, kami dah tak takut lagi. untuk hidup kat sini kena buat macam biasa je, baru kurang skit rasa takut tu. tak boleh nak fikir sangat. kalau terlalu fikir, nanti rasa nak balik malaysia je. huhu

    UW, terima kasih kerana menyinggah dan pesanan. bila nak ke sini? hehe.. inshaAllah, kami akan sampai ke sana jua nanti.

    ReplyDelete
  4. aku teringat aku punye cikgu, Bro Razi dr sri lanka getau, dia takut hujan... dia tak takut bom & tembakan ...sbb da biasa...kelas yg tgh dia mngajar pon kdg2 kna bom.. dia berenti skjap.. dan sambung kembali mngajar..

    perbanyakkan doa & mohon pd Allah dselamatkan dr ape2 bencana.. kami disni sentiasa doakan ummi nadaa ek..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!