Seperti kehilangan dompet

Siapa pernah kehilangan dompet atau beg tangan? angkat tangan! huhu..
Memang rasa susah sangat kan bila kehilangan dompet..
Rumit pulak tu proses selepas kehilangan dompet tu...
Mula2 kena buat report polis, lepas tu kena buat ic baru, lesen baru, freezekan kad bank...yang mana dah kawin, ada pula mykad kahwin skg.. hm.. mcm2 kena buat..

ha, itu baru dompet... kalau "kehilangan" orang pun akan melalui macam2 proses...
1. urusan pengebumian - kebumi, daftar kematian dsb
2. urusan polis
3. urusan bank
4. urusan harta - rumah dan kereta
5. urusan pinjaman
6. urusan insuran
7. urusan pencen, gaji dan sebagainya
8. urusan hospital

Setiap urusan akan memakan masa juga...
Mujur ada perkataan sabar dalam dunia ni.. :)




Comments

  1. sabar itu cantik...nafastari kata...

    ReplyDelete
  2. assalam akak mawar,bru bbrpa ari trjumpa blog akk..my sis pn khilngn suami 2 thun lpas (excident)...saya nmpk mcmna dia tabah hdapi semua tu wlaupn lpas 2tahun rndu dia pda arwah suami dia xberkurg sikit pn...hope akk pn dpt jdi insan yg tabah demi anak2...salam ukhwah akak...

    ReplyDelete
  3. Salam Mawar,

    Betul tu sape yg merasai kehilangan saja yg mengetahui, dulu Ibu saya pun begitu. Banyak proses yg kita kena buat.. Hanya kesabaran dan ketabahan dr Allah jua kita pinta. Tapi kamu penuh dengan ilmu dan kuarga yg sgt menyayangimu...

    Sabar Itu Cantik, Mawar.

    ReplyDelete
  4. betul mawar..banyak proses yang perlu dilakukan bila kita kehilangan seseorang apatah lagi suami...
    saya pernah membantu biras saya menguruskan hal-hal macam yang mawar listkan setelah kematian suaminya (adir ipar saya)...
    sabar yang berbaloi...hampir 2 tahun, selesai segalanya..alhamdulillah...

    ReplyDelete
  5. terbayang bagaimana aku akan menghadapi semua ini..
    bukan meminta tapi setiap kematian itu pasti..

    ReplyDelete
  6. akak pun tak kuat sik, baca n3 ni akak menangis..tapi akak tau, u r stronger than me..Tuhan berikan lah ketabahan buat wanita ini..amin

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

Ceritera Mawar :Busy umi, busy year, Hello 2017.. its already April!