Celoteh Mawar

Rindu... sangat rindu pada dia...tak tahu nak ungkap dengan perkataan, rasa seperti duri mencucuk2 dalam hati ini.. menanggung rindu....

letih bekerja seharian pun aku tetap rindukan dia... rindu ingin mengadu itu dan ini.. walaupun kadang2 dia hanya mengangguk2, entah dengar atau tidak, tapi rasa lega bila meluahkan padanya...

teringat kembali zaman mula2 berkahwin, aku pernah bekerja di kuala terengganu, dan dia pun bekerja di terengganu. Terasa masa berlalu begitu cepat... rasa macam baru semalam aku bersamanya pergi sarapan di kedai atap biru di Jalan Sultan Ismail, Kuala Terengganu.

Pagi semalam aku sarapan di kedai depan tempat aku bekerja. sarapan seorang diri, melihat roti bakar yang aku pesan, tiba2 air mata aku menitik.. teringat saat2 indah bersarapan dengannya sebelum ke tempat kerja... rindu.. sangat rindu!...

Bila sedih, bila terkilan, aku selalu ingatkan diri ini, Allah lah tempat yang paling layak untuk aku mengadu segalanya.. 

Ahmad, nur sangat rindukan kamu......... 

Comments

  1. semoga kak mawar terus tabah.....

    ReplyDelete
  2. mg beliau baik2 saja di sana... tabah lah wahai adik ku....

    ReplyDelete
  3. Sabar ye Nur. Kerinduan itu pasti bertandang krn kenangan di saat melakukan perkara biasa spjg hidup bersamanya akan muncul. Anak saya yg baru kehilangan guru tadikanya pernah menyuarakan rasa rindu pada gurunya. Subhanallah.....rasa rindu seorang murid pd guru. Inikan pula rindu seorang isteri.......Tabahkan hatimu

    ReplyDelete
  4. Be strong mawar... Takde salahnya merindu. Perasaan itu juga dari Allah. Insya Allah...

    ReplyDelete
  5. Terus kuat ye mawar dan banyakkan sabar.Hanya itu yang mampu saya katakan.Mengadulah padaNYA kerana dia lebih mengetahui.Semoga dipermudahkan segalanya.

    ReplyDelete
  6. sedih sy bace..sabar ye... be strong.. take care..awak sgt tabah!! :)

    ReplyDelete
  7. sabar ye. berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul. moga segalanya dipermudahkan

    ReplyDelete
  8. ya Allah sedihnye...saya tengah cuba bayangkan saya berada ditempat kamu..mampu ke saye..SEMOGA ALLAH LINDUNGI KAMU..

    siti

    ReplyDelete
  9. sALAM...
    adik Mawar...
    Patutlah Allah bagi ganjaran besar buat mereka yang bersabar...sebab SABAr itu PERIT dan Menyucuk...kan..

    ReplyDelete
  10. sesunggunya jika sy di tempat akak, mmg tidak mampu untuk menanggungnya. :(

    sy follow akak ye.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum...

    Wahai rakan2 sekalian... Jika kita semua berada ditempat mawar, nescaya kita juga mampu menghadapinya. Insya Allah.
    Kerana janji Allah, Dia menguji mengikut kemampuan hambanya. Semuanya ketetapanNya kan...

    ReplyDelete
  12. tiada kata yang dapat emngurangkan rasa rindu itu.sabar yea mawar...allah tidak memberi kita dugaan sekiranya kita tak mampu menghadapinya..be strong for your daughters

    ReplyDelete
  13. ...i cant lie to you to say i know how much you feel, tapi i share you sadness..rindu seseorang is like never ending..

    ReplyDelete
  14. tabahnya hatimu menempuh dugaan yg berat ini semoga segalanya berjalan dgn lancar amin...

    ReplyDelete
  15. Kata-katamu bisa mengalirkan air nata seorang isteri mawar.. Semoga mawar akn terus bersabar demi dua puteri cinta hatimu.wassalam

    ReplyDelete
  16. sabar la mawar... jika kamu nak melihat kekasih kamu tenang di sana.... kalau dia melihat kamu bersedih pasti dia juga bersusah hati.... jangan bersedih lagi.... kekasih kamu sentiasa di sisi kamu....

    ReplyDelete
  17. Tabalah Nur..
    Sesungguhnya sy pasti..ramai rakan yg lain akan terus utk sokong awk..
    walaupun kita hanya bkenal dlm dunia blog nie..
    jaga diri ya..
    Sesungguhnya RINDU itu Anugerah-Nya..

    ReplyDelete
  18. Ya Alah..sedey mu...terasa sedey ku juga....airmatamu mengalir...airmataku turut mengalir juga..bertabahlah sayang...mmg berat mata memandang & mata membaca setiap n3 mu..tetapi berat lagi dirimu yg menanggung....smoga Nur sntiasa d beri ketabahan yg tinggi dlm menghadapi setiap dugaan....

    ReplyDelete
  19. sabar ya Nur..
    Moga dia tenang di sana.. kuatkan semangatmu.. memang mudah berkata-kata, namun saya harapkan kata-kata ini menjadi penguat buatmu.. InsyaAllah, ganjaran besar menantimu...

    ReplyDelete
  20. sabar ya Nur..
    Moga dia tenang di sana.. kuatkan semangatmu.. memang mudah berkata-kata, namun saya harapkan kata-kata ini menjadi penguat buatmu.. InsyaAllah, ganjaran besar menantimu...

    ReplyDelete
  21. sedih....tp awk brtuah nur punya suami yg syg n hargai dri awk wlaupun hny seketika....x mcm sy, punya suami tp suami x syg sy dh, lgsg x amk thu ttg sy....hri2 hdup sy brlinangan air mata...hnya ank2 je yg mmbuatkn sy trus utk hdup....sy x thu erti bahagia nur.........rasa nk mtk cerai je tp sy lemah n x brdaya utk hdup sndrian............'(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

Ceritera Mawar :Busy umi, busy year, Hello 2017.. its already April!