Janganlah tido...

"ummi janganlah tido..."

Balik kerja, badan rasa letih, kadang2 otak penat rasa nak lelap kejap... bila terlelap.. anak2 mula la sorang duduk kat atas kepala,(si kekwa) dan sorang lagi duk cungkil mata kita suruh buka...(si embun),

"ummi, ummi.................. jangan tido.. bukak mata.."

heee....
ibu yang ada anak kecik boleh tidur ke? tidur2 ayam saja lah...
tengah malam konon nak bangun lipat kain baju semua.. sudahnya tertidur sekali dengan anak-anak..
pukul 3 atau 4 pagi terjaga sebab Embun pasti menangis nak susu.. bangunpula pergi buat susu... dah sudah buat susu si kakak.. si adik pula menangis nak menyusu.. sudahnya terlena sekejap, dah pun Subuh....lepas tu dah pagi.. kena pergi kerja.... huwaaaa.. ngantoknya!!...

teringat pula dulu masa kecik2... mama balik kerja je, dia tidur.. suka sangat tidur, sampai aku pernah merungut.."ala mama ni asyik tido je..." baru aku faham kenapa mama dulu suka tidur lepas balik kerja.. hohoho..

Em.. sekarang.. paku dulang paku serpih.. , mengata orang..???
 aish..korang sambunglah.. heheee

Comments

  1. ya allah dik... aakak kagum dengan ketabahan adik... moga adik terus tabah menjaga amanahnya...akak tak sekuat adik rasanya,...baru suami buat OT akak merungut panjang, baru anak nakal sikit akak mengomel tanpa noktah... baru akak tahu, dugaan akak terlampau kecil berbanding dugaan maha hebat yg adik tanggung...

    ReplyDelete
  2. sy masih teringat2 akan entri lama nur dulu2 masa nur kat pakistan dulu..nur boring tak tau nak wat apa maka layan fb dan berblog jela ..bezanya keadaan nur dulu dan sekarang..seolah2 sekelip mata je berubah..kalo dulu nur ckp nak slim kan bdn sbb rasa dah makin ketat semua pakaian tp sy percaya skrg tanpa perlu nak berdiet bagai nur pasti jauh lebih kurus krn keadaan semasa kini..
    semoga nur terus kekal kuat dan tabah..

    ReplyDelete
  3. saya pun tak cukup tido walau anak sorang... huu huu huu

    ReplyDelete
  4. bila dah ada anak waktu tidur tu sentiasa tak cukup...saya ni Sabtu & Ahad jer ler qada tidur hari biasa yg tak pernah cukup..Mujur yang nombor satu dah 5 tahun dan no2 masih meyusu badan..tak perlu pk untuk bangun tgh malam buatkan susu...

    ReplyDelete
  5. nur, sebab tu syurga di bawah tapak kaki ibu.. tiap ibu sanggup buat apa saja tuk anaknya... x kira masa... x kira penat.. asal anak gembira....

    nur percayalah, bila anak kita kian membesar, kita akan terasa kehilangan momen2 indah itu.....

    moga nur terus tabah....

    saya teringin nak jumpa nur dan embun dan kekwa... arwah dulu junior saya di AIKOL.... kami x rapat, x pernah bertegur tapi kerap berselisih.... dia baik, hormati orang, mudah tersenyum.... saya yakin dia berbahagia di sana....

    nur, walaupun arwah seketika saja bersama kalian, percayalah kalian bertiga kini berada dalam perlindungan, kasih sayang dan jagaan Allah... hanya DIA yang maha mengetahui akan sesuatu... zahir mahupun batin...

    ReplyDelete
  6. kalau ada anak kecil, memang le tak dpt nak lelap mata kejap. mcm tu lah mak kita dulukan.. sekarang baru kita rasa pengorbanan ibu kita.

    ReplyDelete
  7. betullah, dah jadi ibu ni memang tak tido betul, tapi kalau anak dah besar sikit insyallah ok..mak saya dulu pun cam gitu jugak, balik kerja kena tido jap..kita je dulu tak paham kan, sekarang dah faham..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!