Cincin

Cincin terakhir drpd nafastari untuk mawar.... Saya dan dia selalu tidak puas hati dengan cincin perkahwinan kami..cincin emas putih pemberian dia di hari pernikahan kami luntur menjadi warna gangsa apabila saya sedang bermain pasir pantai...sejak itulah dia rasa mahu membelikan cincin baru untukku..tp bagiku cincin perkahwinan cuma satu,bila diganti dgn apa pun ianya tak akan sama spr cincin yang disarungkan olehnya pada hari kami diijabkabulkan...

Di pakistan,cincin batu agak murah.. Jadi dia sering membelikan cincin buatku. Dan inilah cincin terakhir pemberian dia buat ku..akan ku simpan smp akhir hayatku..

Comments

  1. cantik...tentunya penuh dgn nilai sentimental...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan kak..

    nak suh akak denga lagu stacy- pelangi senja.. bila dengar trus teringat akak.. be strong kak ;)


    Ku bermimpi engkau kembali
    Wajah tenang kau berkata
    Sayang aku cinta

    Namun kita takkan bersama
    Dikau pergi takkan kembali
    Sesal ku kecewa

    Wahai sang pelangi indah
    Muncul seketika sayang tak ku lihat
    Kini tiada ohhhh

    Ku terjaga
    Dari mimpi lena
    Sedang pipi di basahi
    Tangis ku sendiri

    Merintih perasaan ini
    Tiada kata mampu di ungkap
    Tiada yang mengerti

    Wahai sang pelangi indah
    Muncul seketika
    Sayang tak ku lihat
    Kini tiada ohhh

    Jika mampu ku kembali
    Mengunlangi masa
    Pasti ku tunaikan permintaan terakhir

    Kini hanya tinggal kenangan
    Hanya waktu menentukan
    Kita kan bersama

    ReplyDelete
  4. nur, btol apa yg nur luahkan tu...sy sendiri pun akan berdebar & tersentap kalo tiba2 rasa brg2 pemberian arwah xde ditempat separutnya...

    bae_zara- saya pun tiba2 terdgr lagu ni masa tgk cite kau untukku kat astro box office.bila dgr&hayati lagu ni,mmg tersesntap sbb lirik dia mmg apa yg kami rasa...

    ReplyDelete
  5. as salam nur..akak pembaca baru blog nur...macam2 perasaan bercampur baur bila baca setiap nukilan nur..satu yg pasti nya rasa 'sebak'...

    ReplyDelete
  6. stiap cincin ade value nye kak

    msti syg kan cincin terakhir tu?

    ReplyDelete
  7. stiap cincin ade value nye kak

    msti syg kan cincin terakhir tu?

    ReplyDelete
  8. Salam akak,

    nice cincin....smoga akk trus kuat

    ReplyDelete
  9. Salam, mawar..
    Bole juga dgr lagu, So Soon, Maher Zain.....

    ReplyDelete
  10. Salam, mawar..
    (Utk mawar n saya)

    So Soon Lyrics

    By: Maher Zain

    Every time I close my eyes
    I see you in front of me
    I still can hear your voice calling out my name
    And I remember all the stories you told me
    I miss the time you were around (x2)
    But I’m so grateful for every moment
    I spent with you
    ‘Cause I know life won’t last forever

    Chorus:
    You went so soon, so soon
    You left so soon, so soon
    I have to move on ’cause
    I know it’s been too long
    I’ve got to stop the tears,
    keep my faith and be strong
    I’ll try to take it all, even though it’s so hard
    I see you in my dreams but when I wake up you are gone
    Gone so soon

    Night and day,
    I still feel you are close to me
    And I remember you in every prayer that I make
    Every single day may you be shaded by His mercy
    But life is not the same, and it will never be the same
    But I’m so thankful for every memory I shared with you
    ‘Cause I know this life is not forever

    CHORUS

    There were days when I had no strength to go on
    I felt so weak and I just couldn’t help asking: “Why?”
    But I got through all the pain when I truly accepted
    That to God we all belong, and to Him we’ll return, ooh

    ReplyDelete
  11. kita sama jer jer ur, akak dan suami pun sering rasa x puas ati dengan cincin perkahwinan kami.

    Dah banyak kali dia nak belikan cincin baru untuk gantikan cincin kahwin tu, tp setiap kali dia nak beli akak akan cakap, "sanggup U nak tukar simbol nilai ikatan kita?" dia trs x jadi beli..bg akak biarla cincin kahwin tu x cantik. tp nilainya tetap cantik di hati akak.

    kalau nak bg cincin jgn la cakap nak ganti cincin kahwin..biarla cakap sbg hadiah jer..tanda kasih sayang..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

32 weeks 3 days