Kekwa yang bijak

Usia kekwa sudah setahun enam bulan...

dah besar dah pun.. dah boleh jalan.. dah pandai main...
dah pandai merajuk!
dah pandai nak mintak makanan ( dlm bahasa dia)
sangat suka tgk barney...
tiap hari WAJIB pasang citer barney.. (ney... ney....smbil pegang cd barney suruh ummi pasangkan...pastu siap kasi remote tv kat ummi sruh tukar mode dvd..)heheee

Kekwa suka main anak patung, berbeza dgn si embun yang tak berapa gemar main anak patung..
suke tengok kekwa main.. penuh perasaan! :)
budak berdua tu pandai main same2...
si kakak suka jugak buli adik dia..
tapi kadang tengok si adik pun mengada2 juga.. kakak buat sikit, dah merajuk sakan! hihihi'

kekwa dan embun suka berebut nak duduk dekat ummi..
bila ummi balik kerja je, trus dua2 nak duduk atas riba ummi..
adik masih menyusu badan... bila ummi susukan adik, si kakak mula la nak minta nak dibuat susu botol dia pula..hmm.. attention seeker la tu...

bila dua2 gaduh nk duduk dgn ummi,..
ummi selalu cakap...

"kakak dgn adik share2 la ummi ye..."
:)

untung kamu berdua masih ada ummi..
bila teringat anak yatim piatu, macam mana la mereka ye??
dahagakan kasih ibu dan ayah...
ummi masih ada bersama kamu kekwa dan embun...
kamu takkan kekurangan kasih sayang ibu dan ayah..
sbb ummi akan cuba dan berusaha jadi ibu+ayah yg terbaik buat kamu berdua..
inshaAllah...

Comments

  1. bahagiakan mereka kak

    untungla mereka kan?

    jgn biar ade y kurang

    insyaallah, pelangi akan hdir lepas hujan

    ReplyDelete
  2. betul tu kak..sekurang2nya kekwa dan embun ada akak....

    untung kekwa dan embun...

    :)

    ReplyDelete
  3. likeeeeee...terus tersenyum mawar..kerana kamu sebenarnya sgt kuat....

    ReplyDelete
  4. suka baca kisah Mawar... selalu jadi silent reader..Tapi hari ni terpanggil untuk meninggalkan komen... kamu wanita TABAH dik...

    ReplyDelete
  5. Salam Mawar,

    Ada titipan untuk Ahmad (dan kamu) di laman saya. Jemput singgah. Harap diizinkan

    Jaga diri dan anak2

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

32 weeks 3 days