Thursday, December 27, 2012

Hari Istimewa

28 Disember 2007... hari yang terlalu istimewa buat diriku... saat aku diijabkabulkan dengan seorang yang amat aku sayangi, amat aku kagumi... Wan Ahmad Fadzil bin W.Mohd...

pagi itu dia melafazkan akad... aku duduk di dlm bilik pengantin di tingkat atas rumahku di shah alam.. manakala dia di bawah... aku tidak dengar pun lafaz itu dilafazkan olehnya...sedar2, dia naik ke atas untuk sujud syukur, saat itu, kakak ku memberitahu,

"tahniah, ko dah jadi isteri orang!"

hah? betul ke? heee... aku yang pada waktu itu duduk menunggu di bilik atas memang tak tahu apa yang berlaku di bawah...
npknya upacara ijab kabul kami tidak seperti kebanyakkan orang sekarang.. saat pengantin lelaki melafazkan akad itu didengari oleh pengantin perempuan... lain halnya dengan kami pada 5 tahun yang lepas.. lafaz akad didengari dan disahkan oleh wali dan saksi... 

Sungguh Allah mencaturkan pasangan hidup sesorang itu dari jenis kita sendiri.. 

“Dan di antara tanda-tanda (kebesaran)-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan tentram kepadanya. Dan Dia menjadikan di antaramu rasa cinta dan kasih sayang. Sungguh pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berpikir. ” (Ar-Rum [30]: 21).


Maha suci Allah memberikan yang terbaik buat hambaNya...Sungguh aku merasakan tenteram itu apabila bersamanya... sungguh rasa cinta itu hadir setelah aku kenali dia di alam perkahwinanku... sungguh masih wujud kasih dan sayang itu padanya meskipun dia telah menemui Penciptaku... Sungguh inilah kebesaranMu Allah, terima kasih.. alhamdulillah.. moga Allah terus tetapkan hati ini untuk terus menyintai suamiku Wan Ahmad Fadzil.... Moga cinta kami bersatu keranaMu...

Selamat ulangtahun perkahwinan Ahmad, tahun ini hadiah nur buat ahmad,
buku terbitan dari hasil karya kamu sendiri sayang..


impian kamu terlaksana juga.. 
Allah... segala pujian bagi Allah... 
Sesungguhnya dengan izinNya impian mu tercapai... Allah terlalu sayangkan kamu sayang...
Subahanallah, subahanallah, subahanallah!

Doakan kami ya sahabat,
doa untuk kalian juga supaya kita sama2 bercinta keranaNya.




17 comments:

  1. Semoga Allah redha dgn kehidupanmu Sis Nur dan Jannah milik kamu berdua..insyaAllah..teruskan semangat

    ReplyDelete
  2. Tak sabar rasanya menunggu buku ni di pasaran.

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Ulangtahun untuk Mawar ... semoga cinta itu terus mekar hingga ke Syurga....

    Mawar OKje ada buat entri khas utk Mawar
    http://hainomokje.blogspot.com/2012/12/surat-untuk-mawar.

    Kalau berkesempatan... silalah berkunjung ye Mawar!

    ReplyDelete
  4. Salam kenal & follow u...

    Barakallahu lakuma fii khair Nur dan Ahmad.. semoga bertemu di jannah. Amin ya rabb..

    p/s selama ni akak silent reader.. baru sekarang follow u n tinggalkan komen.. sesungguhnya akak kagum dgn ketabahan Nur...

    ReplyDelete
  5. waktu majlis itu,akak dtg tp tak sempat bertegur sapa..cuma bila nampak Ahmad akak terdetik dlm hati 'comelnya pengantin lelaki ni..muka budak2'hehe

    alfatihah utknya

    ReplyDelete
  6. sabar ye kak....

    insyaALLAH akk akan berjumpe dgn nye 1 hari nt =)

    *sedih

    ReplyDelete
  7. selamat ulang tahun mawar, alhamdulillah yg pergi meninggalkan kenangan terindah dalam hidup mawar, tapi yg ada ni tak selalu bahagia, cuma apabila terkenangkan kisah mawar, hati akan terdetik "aku harus bersyukur kerana dia masih bersamaku" kisah hidup mawar memberikan kesan yg mendalam dalam hidup saya. moga mawar sentiasa tabah dan bahagia,amin.

    ReplyDelete
  8. selamat ulang tahun & tabahkan hati demi anak-anak

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Ulangtahun Mawar ... semoga hubungan itu terus mekar hingga ke Syurga....Amin

    ReplyDelete
  10. semoga cinta kalian semekar mawar sampai bila2! Selamat hari ulangtahun perkahwinan.

    ReplyDelete
  11. selamat hari ulangtahun.. semoge cinta kasih makin mekar di hati kak mawar.. same la kite.. saye pon tak dengar lafaz dari suami.. suami di masjid.. saye di rumah..

    ReplyDelete
  12. Singgah jenguk Mawar dan anak anak...

    ReplyDelete
  13. Singgah sebentar, x sangka ye, kita kongsi tarikh yang sama. Al- fatihah buat arwah.

    ReplyDelete
  14. tahniah mawar, insyaallah akan bertaut semula di syurga. u r such a strong person, tq sbb jd inspirasi sy

    new entry: http://welovesusuibu.blogspot.com/2012/12/dulu-anak-tak-nak-makan-kini-makan.html

    ReplyDelete
  15. dah beli.

    Sgt menarik. ada gambar2, bahasa yg baik :)

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah kak sy dapat beli buku tu.

    beli kat MPH, ada diskaun 15%

    skang tggu dia hantar. tak sabar =)

    ReplyDelete