Mata berkaca kaca

Lipat sehelai kain, teringat dia...
walhal baju anak-anak je...
lipat lagi sehelai teringat lagi dia...
walhal baju aku je...

sebab apa?
baju anak2, kadang2 dia yang pakaikan...
dia juga yang belikan...

baju aku,
dia yang pilih,
dan dia juga yang belikan..

masih teringat2 bagaimana reaksi wajahnya memakaikan baju pada Embun dan Kekwa..

masih terbayang2 wajahnya yang ceria membelikan aku baju dan kadang2 dia tidak sabar mahu lihat aku memakai baju yg dibelinya....

oh, semuanya tinggal kenangan.....


Comments

  1. hemmm,indah kan kenangan itu..sesungguhnya semua tu sudah menjadi kenangan...kenangan yg x munkin padam dr ingatan Nur & semua tu x mungkin akn berulang & berlaku lg dlm kehidupan Nur..itulah hakikat yg sebenar.moga Nur sentiasa d beri kekuatan utk lalui semua ni...mmg perit,payah...ttpi Nur mesti kuat demi ank2..InsyaAllah Nur boleh.

    ReplyDelete
  2. mata sy pon berkaca2 baca entry ni mawar. sabar lah. dunia ni sementara je. u are sure to meet him in the next life.

    ReplyDelete
  3. cinta dan kasihmu terus penuh dan melimpah ruah.. sampai ke sini sana..

    ReplyDelete
  4. sabar ye kak,krimkan doa buat dia selalu,didik anak2 bekalan utk dia di sana..moga akak tabah .. :((

    ReplyDelete
  5. kuatkan semangat demi anak2.. dah kerja & pandai drive?... mungkin bila baya dah boleh berdikari, baya akan rasa lebih yakin utk teruskan hidup ini tanpa dia.. dia yg pernah singgah & bertahkta di hati baya suatu tika dulu.. kalau dulu suami pernah jaga baya & tatang spt minyak yg penuh, kini tugas baya utk jaga, didik, bimbing anak2 bagai minyak yg penuh.. jgn sia-siakan harta & amanah yg arwah suami tinggalkan tu.. be strong sayang.. u can do it & it just a matter of time.. break the ice dear... :)

    ReplyDelete
  6. Salam Mawar,

    Ya kenangan tetap bersemadi dalam ingatan hingga akhir hayat kita. Semoga kamu menjadi isteri kebanggaan Suamimu... Dunia & akhirat

    Dia pasti tersenyum melihat kamu wahai mawar....

    (Kak Nora)

    ReplyDelete
  7. Ye,kenangan yang mengusik jiwa akan kekal abadi selagi hayat di kandong badan.moga tabah selalu nak..
    Mamajah..

    ReplyDelete
  8. salam nur, i know abt u fr my colleague. dia kawan arwah masa kkursus ptd. how r u? r u staying in shah alam? i know u r strong.

    ReplyDelete
  9. Arwah Nafastari ada sedikit persamaan dgn ayah sy iaitu suka membeli pakaian utk isteri dan anak²nya. Sy dpt merasakan arwah ummi sy cukup bahagia bersuamikan ayah sy. Sy juga yakin Mawar melalui detik² terindah bersama lelaki hebat ini.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!