Wednesday, May 18, 2011

Kayuh Pelan2

Biras aku kata, "if u can ride a bicycle,u can surely drive a car"
is it possible uh???....

Aku pernah bawak kereta...

1- sewaktu tingkatan 4, saje2 ngada2 nak cuba bawak, papa kat sebelah, aku drive kereta auto. Pusing2 kawasan rumah je.. tp takut...lepas tu tak berani dah bawa.

2- masa belajar kereta selepas SPM.. masa tu instructor tu suke membebel, terus aku tekan minyak kuat2 dan lepas tu terus stop tak mahu belajar kereta dah.. (hahaha, punyalah manja dan tak penyabar aku masa tu..) sekarang, menyesal!!!!

3- final year study, aku amik lagi lesen L, blaja memandu,dah mula confident sikit je, tapi tibe dah habis study, sarat ngandung, instructor suruh sambung blaja dan amik P lepas bersalin.. lepas bersalinkan nadaa, pergi Pakistan, sampai la bulan 10 tahun lepas lesen L itu tersimpan dalam beg duit aku.. isk isk isk....

4- Kat kg Rhu Sepuluh, memandu myvi putih itu... arwah ada kat sebelah... dia punya la takut aku drive, smp sudah tak kasi aku drive.... hmmm...

Kesimpulannya, buat yang tak tahu, sebenarnya, aku dah amik lesen L sebelum ni sebanyak 2 kali.. dan dua2 tu expired!( ahahahaha.. padan muke aku yang manja lagi mengada2, membazir duit je kan.. isk isk isk...) Sudahnye, terpaksalah memulakan balik sesi ceramah 8 jam itu, exam komputer L itu lagi dan belajar memandu lagi.. kuang kuang kuang....

takpe2, dulu pun aku kayuh basikal lambat skit dari adik beradik yang lain.. makanya tak mustahil kalau kali ni pun aku boleh!

ya, yakin boleh!!! ;p


*bacalah kisah aku dan basikal di sini :)


3 comments:

  1. rilek my friend...dalam keadaan mendesak semua menda jadi boleh. :p aku juga salah sorang contoh pemandu terpaksa. akhirnya sekarang dah jadi pemandu berkaliber. aceyy..!

    kata cousin aku "nak bawak kete ni jiwa kena besar." so pam2kan jiwa sebelum memandu :p

    ReplyDelete
  2. tiada yg mustahil di dunia ni. good luck! :-)

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023