Monday, June 27, 2011

saya suka...

Sekarang aku sangat suka makan budu, aku suka makan sayur labu air, aku suka cicah timun dengan budu, aku suka makan lauk satu sahaja, aku suka minum teh, aku suka lipat baju cara dia, aku suka makan dalam pinggan plastik kegemaran dia, aku suka minum dalam gelas kesukaan dia, aku suka pakai baju dia, aku suka pakai beg galas dia, aku suka pakai semua barangan dia, sebab aku terlalu sangat rindukan dia.. aku rasa bila aku buat semua tu aku rasa dia ada dengan aku..kadang bila aku main2 dengan embun dan kekwa, aku jadi seperti dia, tolol2 ayam jugak bila bercakap dengan anak2.. huhu.. aku sudah jadi seperti dia.. bukan dibuat2, tetapi aku terikut.. dan aku rasa senang begitu, sebab aku rasa macam dia masih ada.. walaupun kenyataannya dia sudah tiada.. sekarang kata tanpa bicara, hati cuma berbisik seperti aku berkata2 dengan dia... aku bukan gila, tapi yang merasa kehilangan mungkin seperti ini.. mungkin jugak tidak.. entahla..

ahmad sayang, saya terlalu rindukan kamu..


10 comments:

  1. salaam,
    yang pernah merasa kehilangan juga seperti itu, bukan mungkin, memang begitu..saya mengalaminya, saya merasainya.. kehilangan insan tersayang dalam hidup saya. tapi apalah hak kita..kita kena redha ketentuan ini..bersabarlah, besar ganjarannya..InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. pung suke makang budu gok..makang belake orang kabo hehehe..

    ReplyDelete
  3. Ate juga pernah seperti itu..Tidak mengapa. Buat lah apa sahaja, tak salah mengenang dan merindui org tersayang yang telah tiada walau kadang nampak aneh, tak mengapa. Tak mengapa..asal bukan sesuatu yang Allah murka.

    ReplyDelete
  4. Semoga sentiasa dalam rahmatnya. Al fatihah memang 7 ayat termasuk bismillah, betul dah tu mawar.... tidak silap....

    ReplyDelete
  5. Bukan mudah nak suka pada benda yg kita kurang amik cakna sebelumnya.

    ReplyDelete
  6. akak kalau baca entry Nur , mesti nak nangis...

    ReplyDelete
  7. smoga terus tabah..kenyataannya rindu pd yg xkan kembali lagi mmg perit..
    salam kenal...

    ReplyDelete
  8. Walaupun zahirnya nafastari telah tiada..tetapi nafastari sentiasa mekar harum dihatimu mawar... klu sy berada ditempat mawar..pasti saya juga seperti mawar...tabahlah mawar sayang... Allah sentiasa bersama orang2 yg sabar...

    ReplyDelete
  9. sjak akhir2 ini jarang jenguk blog ini, bkn lupe tp dlm mood happy b'jumpa rakan2 lm zmn sekolah...jd busy ngn rakan2 lm...ari ini bkk blog ini dh bnyak citer2 baru...ade lah 1 2 yg ketgglan...biasenye x smpai 1 ari tulis...dh baca.Tertarik dgn n3 ini...sdey...x dpt bayangkan keadaan Nur....xpe..teruskan dgn ape yg Nur suka skrg..andai itu bisa mengurangi/ meringankan beban rindu yg nur tanggung...go on...

    ReplyDelete
  10. Slm NUR...
    slm ukhuwah dari bumi Jordan..
    smg hari2 mdatang lebih baik dari hari ini..amin!
    sudah lama menjadi silent reader..akhirnya..

    sedikit peringatan bersama..

    "Bila engkau memandang segalanya dari TuhanMu,

    yang menciptakan segalanya,
    yang menimpakan ujian,
    yang menjadikan sakit hatimu,
    yang membuatkan keinginanmu terhalang,
    serta menyusahkan hidupmu,
    pasti akan damailah hatimu,

    kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia.
    Bukan Allah tidak tahu deritanya hidupmu,
    retaknya hatimu,

    tapi mungkin itulah yang DIA mahukan,
    kerana DIA tahu hati yang sebeginilah yang selalunya

    lebih lunak dan mudah untuk dekat
    dan akrab denganNya."

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023