Botol kaca tutup hijau

kesian mama... sakit lutut pula harini..so turn aku ke dapur, masak asam pedas ikan tenggiri.. disuruhnya ambil asam jawa, katanya dlm botol kaca betutup hijau, aku bau macam belacan je.. mama dengan yakinnya pasti itu asam jawa.

aku pun cubit skit, tp masih bau macam belacan...

tak puas hati, terus bawak botol tu ke mama...suruh mama bau betul2...

memang sah! belacan!!

hmm... patutla selama ni makan tak rasa masam sgt asam pedas mama.. rupanya dia ingatkan belacan tu asam jawa! rupa bentuk belacan tu bulat2 bungkus dlm plastik, sebijik mcm belacan.. isk isk isk.. kesian mama..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

Ceritera Mawar :Busy umi, busy year, Hello 2017.. its already April!