Jogging sekitar Sector E7, Islamabad


Sekarang aku masih lagi dalam mood, 'flashback'
segala2nya masih segar dalam ingatan.. kenangan hampir 2 tahun di bumi asing Pakistan, banyak memberi aku pengajaran dan pengalaman.

Akan aku huraikan sedikit demi sdikit kenangan itu supaya nanti Embun dan Kekwa lebih mengenali tempat mereka dibesarkan bersama ayahnya itu. Walaupun banyak sudah entri tentang Pakistan telah ditulis oleh Nafastari dan Mawar, namun masih banyak juga kisah yang tersimpan menjadi kenangan kami.

Kali terakhir posting entri aku sebelum pulang ke Malaysia, tentang Saya nak KURUS

haha.. nak kurus ke skg ni? oh tidak lagi! lupakan terus niat aku untuk kurus sebab dulu tujuan nak kurus lebih kepada nak jaga penampilan dan setanding dengan encik suami yang kurus itu. huhuhu... sekarang, takpela... i happy je macam ni.. ;p

teringat pasal nak kurus sgt dulu tu lepas bersalinkan Kekwa, masa tu dalam 33 hari tak silap, aku ajak encik suami pergi jogging!

kuang kuang kuang... ampun ye kepada yang berpantang 44 hari tu.. i pegi jogging 33hari.. hahaha..extremly desprate nak kurus konon!

Encik suami dengan paksa rela teman aku pergi jogging sekitar kawasan rumah tu. Embun dan Kekwa tidur petang tu, jadi tok mama tolong jagakan. Mulanya kami main badminton depan rumah, lepas tu silau kena sinar matahari, aku pun ajak dia pergi jogging..


Seronok!

Jogging macam pasangan remaja2.. kadang2 nak je suruh dia gendong aku masa tu.. hihi.. tapi kesian, aku dah la berat dan gemuk.. terus tak jadi nak suruh.. hihi.. kami jogging sampai la nak masuk azan maghrib.. balik umah tengok Embun dan Kekwa masih lagi tidur.. Sempat ummi dengan ayah pergi dating kejap.. Terima kasih Embun dan Kekwa kerana tidur, terima kasih tok mama kerana tengokkan mereka dan beri peluang untuk ummi dan ayah dating buat kali terakhir.. huhu....


Comments

  1. apabila situasi manis itu telah bergelar kenangan maka rasa rindu untuk kembali ke saat itu amat menggamit perasaan..tak salah mengingati kenangan tu kan kerana ia pernah wujud dan kekal disitu..
    kagum dengan mawar br sebulan berpantang dh boleh brlari n main badminton..sy dulu ragu2 je nk berjln mungkin sbb sy bersalin caesar kan..xleh nk aktif sgt risau luka blm betul2 sembuh..

    ReplyDelete
  2. kenangan silam mengubat kerinduan..

    ReplyDelete
  3. Memori yg paling indah apabila dilakukan bersama org yg tersayang..
    p/s: dulu hari2 jogging tapi sekarang tdk lg..

    Entri terkini: Kenali Siapa Yang Digelar Blogger Tegar

    ReplyDelete
  4. kurus atau tak kurus, yang penting, pastikan badan kuat dan sihat.
    Jaga kesihatan diri, penting untuk beribadah dan mengharungi hari2 bersama anak2.
    Moga Allah beri kesihatan yang baik pada mawar dan anak2....

    ReplyDelete
  5. benar, kesihatan perlu dijaga untuk pastikan ibadah dapat disempurnakan....
    akak tak tau plak boleh joging ek? tak rasa apa2 ke mawar dengan rahim bila joging? ngeri bila fikir aih.... :)

    ReplyDelete
  6. benar, kesihatan perlu dijaga untuk pastikan ibadah dapat disempurnakan....
    akak tak tau plak boleh joging ek? tak rasa apa2 ke mawar dengan rahim bila joging? ngeri bila fikir aih.... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wish list 2013 - part ii

Moon sand DIY

tips untuk gembira buat yang tiada pasangan. ewah!