Sunday, June 12, 2011

Pergi Klinik

Tadi aku baru lepas pergi klinik untuk check up si Kekwa.. injection untuk bulan yang ke-6.
Sejak bulan 3, aku continue check up di Malaysia, dekat klinik Umraa. dekat je dengan rumah, tapi still kena tumpang kakak saya untuk hantarkan ke klinik.. thank you akak, maaflah menyusahkan ko je kena pergi ulang alik kedai , klinik segalanya la... lepas ni harap2 nur boleh drive dan pergi ke mana-mana sendiri. Kalau ikutkan tak mahu ambil masa kamu dan menyusahkan siapa2 pun untuk urusan saya.. huhu.. buat masa sekarang terpaksala saya bergantung pada mu kakak ku dan mama...

Balik dari klinik tadi, Embun pula demam.. terus aku bagi panadol, sekarang budak2 tu dah tidur.. ummi dia layan facebook sambil meluah perasaan kat blog..

Sebenarnya aku rindu ayah Embun dan Kekwa...

Pergi klinik tadi tengok semua ayah2 teman mak2 bawa anak2 pergi klinik... sayu je hati ni.. teringatkan dia... kalau dia masih ada, tentu saja dia berada di sebelahku dan buat lawak bodoh dia.. haha.. dan tentu saja dia akan memarahi doktor jika doktor salah cakap. Dia juga suka mengambil hati doktor bila berbual. Dia sungguh manis mulut! heh... oh, betapa aku rindukan dia..

Dalam hati aku kadang2 terasa sangat perit dan sayu sebab anak2 terlalu kecil, tak sempat aku besarkan anak2 bersama dia.. hanya beberapa bulan saja kami sempat bergilir2 dukung Kekwa dan Embun.. hanya beberapa bulan saja dia sempat manjakan Kekwa.. hanya beberapa bulan saja dia sempat melihat Embun cium adiknya berkali-kali...oh, aku sungguh rindukan dia!

Sudahla, usah diceritakan kisah hati sedih ini..
Titik!

11 comments:

  1. mawar...
    keluarga x akan rasa terbeban.insya-allah..

    ReplyDelete
  2. dapat bygkan apa yg kamu rasa...kepedihan dan kesakitan itu..insyaallah lama -kelamaan kesakitan itu akan hilang jua..bertabahlahh yeaa.

    ReplyDelete
  3. DEMI ANAK-ANAK..EMBUN N KEKWA..
    NUR KENA KUAT..RASA NAK CITER,BLOG ADA..KAMI SEMUA SUDI MENDENGAR

    ReplyDelete
  4. ya Allah mawar...menangis akak bc entri ini...walau faham perasaan mawar...tp x sama seperti mawar yg terpaksa lalui semua itu..hnya perkataan sabar yg mampu akak tulis..
    jaga diri mawar dan anak2...

    ReplyDelete
  5. salam Nur

    jangan bersedih kerana at least Nur ada kenangan - kenangan indah ini semua ....


    ada suami isteri bertahun berkahwin tapi tiada kenangan manis

    ReplyDelete
  6. Entah kenapa perasaan mawar itu,saya rasakan kuat sekali pada saya. mungkin jiwa saya agak sensitif kot.
    apapun jangan ditahan-tahan kiranya awak ingin menangis mawar.kami di sini bersedia dan berbesar hati mendengar luahanmu

    ReplyDelete
  7. kekuatan akan datang bila kita terus berjaya menghadapi perasaan takut dan sedih yang ada..insyaAllah, nur akan bertambah kuat nanti, demi kekwa dan embun..

    ReplyDelete
  8. tabahlah mawar sayang... saya tau awak seorang yang kuat+cekal hati... ingatlah janji Allah kpd hamba2Nya yang bersabar... sabar itu indah kan.. - umi solehah

    ReplyDelete
  9. salam perkenalan kak mawar,

    simpati dgn akak, wani doakan akak tabah ye...

    "Allah menguji hambanya yang kuat untuk menghadapi ujian"

    ReplyDelete
  10. Salam Mawar.. hibanya saya baca entry ni.. Doa saya Mawar terus sabar & tabah membesarkan anak2.....Moga Allah swt berikan yg terbaik buat Mawar & anak2.... ;'((

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023